Tjo!

Igår va det fullt ös från det vi gick upp till vi somnade. Vilken dag!
Jocke körde direkt efter att vi gått upp till Hörby och hämtade bränne hos svärmor och svärfar. Han kom hem och började såga upp lagom bitar.
Svärmor och svärfar kom hit då Fribbe skulle hjälpa oss att köra igång pannan. Han kan det där. Jag har eldat med panna innan, men kan inte det här med att köra igång den och vad man ska kolla och fixa med då.
Ninni-skrutt började mumsa på namnam hon fick och Jocke och Fribbe började fixa.
Jag passade på att gå bort till affären och handla.
Jocke fick mitt i allt ett jourjobb.
Redan stressade Jocke, som skulle iväg på poker med, blev nu överstresad.
Han fick köra iväg.
Farmor underhöll Ninni och jag hjälpte Fribbe vad jag kunde.
Helt plötsligt börjar det droppa vatten från ett av köksskåpen!!
Anna i lite panik, springer upp till en av garderoberna där expansionskörlet är och hoppas på att det inte står vatten där. Inget vatten! Tack!! =)
Ner, Fribbe kollade rundor, men kunde inte förstå vart det kom ifrån, men va vatten som stått, så kunde inte göra nån större skada.
Jag gick bort till Maria och lånade en luftningsnyckel till elementen.
Fribbe fixade med det.
Ninni fattade nog ingenting, men hade mys och kul med farmor =)
Till slut va värmen igång och det kom inte mer vatten i köket. Jag fick instruktion om hur jag skulle göra med pannan och sen körde de vidare på sitt håll.
Ninni gick och vilade.
Lillan åt.
Sen gick jag ut och skulle såga upp med ved, men fick inte igång motorsågen ens...hehe.
Då ringer svärmor och kollar läget. Jo, pannan har bra temperatur =)
Sa att jag inte kom så långt med veden och svärmor sa då att det eldrivna sågen som vi hade fått låna av dem funkade, bara det att Jocke inte tyckte så bra om den.
Så jag testade med den och det gick ju hur bra som helst.
Jag hann såga lite innan Ninni vaknade och va ledsen. Hade nog blivit lite väl mycket stirr innan...
Vi satte oss och mös i soffan.
Ingen med vedsågning.
När Ninni kommit igång igen, så fick se till att få i oss lite mat.
Sen. Sen ska vi väl ändå kunna få gjort det vi hade tänkt, plocka undan lite och pynta!!!
Jag upptäckte att det droppade från ett nytt ställe i köket...en burk därunder.
Vi åt, Lillan skulle äta. Pappa min ringde.
Upptäckte ännu ett ställe som det droppade ifrån...en burk till.
Lilla åt.
Kaminen behövde pysslas om...
Ninni hade tråkigt.
Jocke ringde. (Han hade bara varit hemma snabbt innan han fick ge sig iväg igen, pokertajm) Han va på väg hem, han hade åkt på bubban på pokern...
TACK!!
Så skönt =)
Jocke kom hem, han va jättehungrig.
Vi fixade ihop en fläskpannkaka, åt och sen gick Jocke och Ninni ner och badade.
Lillan åt.
Jag gick ner och joinade de andra i badet.
Lillan hade tråkigt.
Jocke tog henne, jag och Ninni badade lite till innan vi gick upp.
Mys och chill.
God natt Ninni.
Mys och chill.
God natt Babe!
Lillan åt.
God natt Lillan.
God natt Anna.....

Ja. Igår önskade jag verkligen att jag hade haft 8 armar, 4 ben, två huvuden och sen muterat mig själv. Plus 6 timmar till på dygnet.
Men det gick och varmt och skönt hade vi det i huset =)
Tack igen svärmor och svärfar!!!



Idag. Ja, Ninni vaknade när Jocke körde till jobb....tjohoo!! =) Eller inte.
Vi la oss här nere i soffan och mös ner oss under hennes mystäcke "bisekeck" eller hur jag nu ska stava till hennes ord. Ibland låter det som "pice of cake" =)
Hon somnade till i kanske 20 minuter, sen va det nog med det och dagen startade.
Vill inte ge mig ut i detta snöväder med töserna, så snälla Maria hjälpte mig och kom hit med mjölk när hon hade handlat.
idag ska vi baka lussekatter.
Hann ju inte med nåt alls enligt planerna igår. Ärligt talat inte ens att pynta.....fy!
Men det tar vi idag ist =)
Men nu ska jag ut och såga ved. Pannan får vi inte elda i...jag pratade med hyresvärden och den är inte sotad....hoppsan. Vi har missförstått honom helt. Tyckte han sa att det va att köra på om vi vill när vi flyttade in...hehe.
Så det är kaminen som ska igång igen...inte överdrivet toppen. Tar litta tid innan den värmt upp ovanvåningen.

Bajabj gott folk, nu ska jag ut och såga!! =)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0