Sköna söndag!

Lite trött är jag, det ska jag erkänna.
Jobbade igår och det va jätteroligt!
Mange kom och hämtade oss och sen blev det en trevlig och mysig kväll på uteplaten =)
Vi hade med oss kaffe, kakor och yatzy ut och där satt vi och hade trevligt fram tills klockan nästan va 1... =)
Mindre trevligt va väl när Atlas fick syn på en katt.... Hans koppel va runt Jockes ena stolsben, så när han fick syn på katten och skulle ta ett språng, så följde Jocke och stolen med.
Men han kom inte så långt, Jocke fick tag i kopplet med och där låg Jocke på mage, med stolen ovanpå sig. Vi blev helt tysta.
Jocke sa till Atlas att lägga sig.
Då går Atlas så att han står brevid Jocke och sen lägger han sig där brevid och tittar och undrar vad som händer.
Då kunde jag inte hålla mig.
Såg så roligt ut, Jocke med stolen och Atlas bara lugnt kommer och lägger sig brevid "jaha, nu då?!
Nåja, ingen större skade skedd förutom att stolen inte höll för det hela.

När vi gick in, så började vi titta på Wolfman. Såg dock inte klart den, jag somnade och för en gångs skull, så va Jocke med trött.
Mange körde hem och vi gick och la oss.

Vi fick lite sovmorgon idag, vilket va skönt, men vi va rätt trötta ändå.
Vi skulle ta en kaffe med Salle innan han, Jocke och de andra stack till jobb. Jocke stack upp till Salle så de kunde köra och handla och jag och Ninni gjorde oss klara för att sticka ner till cafét.
Men syrran ringde och tyckte vi skulle strunta i kaffet med Salle och Jocke och komma upp där ist och käka amerikanska pannkakor med henne ist.
Ja, vi va inte svårövertalade =)
Så Ninni fick träffat moster och kusinerna med. Och god frukost fick vi!!

Vi kom väl hem nu strax innan 2 och Ninni hann somna i bilen. Sen middagsvila för henn och hon vaknade inte när jag tog in henne och klädde av henne ytterkläderna. Tröttfia =)
Så jag ska med passa på att vila en stund och sen ska vi städa lite idag.

Ninni är väl lite trött med efter heldagen hon hade med Frida igår. Hon passade henne när vi jobbade och det är så skönt när hon är här. Hon passar både hundarna och Ninni och vi känner oss så trygga med henne.
Både Ninni och hundarna tycker så bra om Frida, så de bryr sig inte om att vi går =)
Tack Frida!!


Ja, jag och Mange bakade ju häromdagen, men bilderna har ni ju inte fått...så här kommer de=)


Ninni fixar disken =)



Bagar-Mange. Koncentrerad?



Det blev kolakakor



Gaffelkakor



Och syltkakor med ett annat recept än innan. Sen tog sylten slut, så det fick bli nån med blåbärssylt. Blev gott det med!! =)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0