Oväntat besök =)

Vi satt här i soffan jag och Ninni och snackade om ifall vi skulle få tummen loss att ta oss ner till affären för att köpa jästen och matolja så vi kunde börja baka.
Då ringde pappa, han ville komma och träffa Ninni. Självklart. Dags att röra på sig då... =)
Så vi gick ner till affären, tog lite tid, då Ninni fick stanna och titta på en traktor och sen en motorcykel. Men vi handlade vad vi skulle och sen gick vi hem igen.
Jag hann diska när Ninni åt sin gröt och sen åt hon en macka med, innan morfar kom =)

Skruttan sken upp och morfar hede med sig "never stop" godisar till Ninni. Happy unge? Japp =)

Vi snackade, drack kaffe och jag började fundera på ifall jag skulle vänta med att baka tills imorgon.
Men när morfar gick så va snuttan trött och gick och vilade.
Så nu är degen på jäsning och jag ska strax gå och baka ut bröden och låta dem jäsa lite till sen innan de ska in i ugnen.
Får se när Ninni vaknar, men tror inte det dröjer så länge till.
Hon har varit lite halv-kinkig emellanåt idag och Jocke tyckte hon hade känts lite varm i morse. Så det är nog lite tänder med som spökar. Såg innan att där är två till på gång upp =)
Då är hon uppe i 12 stycken när de är framme =)

Så, nu ska jag baka ut bröd!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0