Ostbullar och foton =)

Innan när vi satt här i soffan, så sa jag till Ninni att vi kanske kunde baka något sen idag.
Just det. Sen idag, sa jag.
Men Ninni styrde direkt mot köket och ville baka.
Sen blev hon lite "ledsen" för att jag sa "sen". Pappsen höll med Ninni och menade på att Ninni ville ju ha nybakade frukostbullar!
Så efter lite bölade, så gick jag ner och köpt jäst och ost.
Så vi bakade och det blev ostbullar med. Jockes fina idé! =)

Vi åt och blev mätta, så gott det blev!!!

Mätta i magen och klocka tickade på, en vila stod på schemat och det va najs =)

Ninni vilar fortfarande, Jocke har åkt till jobb och jag sitter och funderar på om vi ska baka kakor med sen när snuttan vaknar.

Mange kommer nog med sen, snackade om det igår iaf. Ner och käka och sen hitta på nåt ikväll.

Fattar ni vilka plander som snurrar i våra huvuden! Hur vi ska möblera i huset, vad vi ska inhandla, hur vi ska måla....ojoj vad vi längtar!!
Och närmre Mange kommer vi med!
Inte nog med det, vi kommer nästan bo grannar med faster Maria och Kussarna och ca 5 km från Skogstrollen!! =)
Snart så! =)

Bilder från igår, ja det kommer här!


Grillmäster!



Självklart ska det va öl till grillning, så karlarna njöt med go mat, öl och fint väder =)






Barfota sommartös! =)



Vi hade med barfota sommarfötter =)






Kan det va annat än sommar, varmt och underbart!



Ninni fick lyxa till det lite =)



MMmmm!



Tyckte Ninni med det va med grillat =)



Oj, jag är ju skitig under fötterna! =)



Har ingen bra bild med nya hårfärgen, men ni kan få denna så länge





Kommentarer
Postat av: Emilie- Mamma till Liam

tack =) som jag skrev till eva-maria så känns det som om man sviker sitt barn fast att man inte gör det egentligen, jag tror liam kommer tycka det är toppen (hoppas det iallafall) eller så kommer det bli skräckupplevelse, mest för mig kanske eller vem vet jag kanske får mer smak på detta hihi

jag ska försöka slappna av idag och ha skoj. kan ju behövas.

gud....hur orkar ni baka baka och baka, kakorna kan jag förstå, men bullar och bröd är ju så tråkigt, jäsa och sen jäsa igen...suck orka vänta på degen (kanske därför mina bullar alltid blir döbakta haha)

men gott är det när man har tålamod att vänta på dom =)

2010-05-22 @ 05:51:53
URL: http://grese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0