Mamma

Ja, då har vi varit inne och hälsat på mamma.
Visst va hon piggare idag och hon visste vem vi va. Men hon hade väldig oro i kroppen och kunde inte komma till ro att sova, vilket hon verkligen behöver då hon inte sovit sedan hon vaknade igår.
Hon hade sina "ljusa" ögonblick då hon va lite klarare, men mesta av tiden va hon ändå rätt väck, förvirrad och orolig.
De vet fortfarande inte helt 100 på vad som orsakar allt, varför hennes blodtryck är lite lågt och så vidare. Men de ger ju henne som sagt antibiotika för urinvägsinfektion som förmodligen gått över i njurbäckeninflammation.

Läget som det är nu kan komma att hålla i sig ett par dagar till. Det handlar bara om att få kropp och hjärna i stabilitet igen.

Ska se om jag kan komma iväg och hälsa på imorgon igen, annars kanske på måndag. Russi om inget annat kommer åka in till mamma imorgon så.

Ni ska få roadtrip-inlägget sen ikväll. Nu ska jag fixa ihop lite mat till Ninni och mig, får se vad jag kan rota fram.
Vi skulle ju egentligen kört ner Jocke till jobb när jag kom tillbaka från mamma, men Ninni låg och sov, så han tog sig ner själv.

Ha det bra så länge.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0