Mamma, Matkväll och jobb

Igår va vi och hälsade på mamma med barnen och det uppskattades!!!
Ninni gav mormor en puss så fort hon fick satt sig i mormors säng och sen gick vi och satte oss i dagrummet ist och pratade.
Allt va ok med mamma och de håller på att göra sina undersökningar för att reda ut vad som ställt till allt. En ordentlig besiktning =)
Vi stannade ett par timmar och Ninni hann hitta en vän blad sköterskorna och hon gick och sa "hej, hej" till nästan alla hon mötte =)

Sen framåt kvällen kom Mange och vi skulle käka mat ihop. Jocke gjorde sköttfärslimpa. Den blev gigantisk!!!
Och gott det va!!
Vi åt alla ett par omgångar och Ninni åt mycket hon med! =)
Sen va vi mätta, men det va inte slut än, vi kom att äta mer... =)

Jocke skulle köra David och Ulrika för de skulle iväg och dansa och när han kom tillbaka så gjorde han marängswiss!!
Det blev med gigantisk!
2 liter glass, en påse maränger, nog iaf 3-4 dl grädde vispade han ihop och en hel tub med chokladsås!!
Banan och persikor hade vi brevid, så man kunde ta själv vad man ville ha.
Allt skulle ätas sa Jocke.
Och allt blev faktiskt uppätet!!!!
Fattar ni vad vi krängde!!!
Vi va mätta efter maten och nu va vi ännu mer mätta. Jocke trodde han skulle kräka =)
Men jag och Mange fixade det rätt bra faktiskt =)

Nåja, Jocke körde och hämtade det dansande paret sen och när han kom hem igen, så dukades det fram chips, dippa, jordnötsringar och plockegodis =)
Jocke dissade detta, men nope inte jag! Inte Mange heller.
Fy vad gott det va med dippa, längesen jag åt det!

Med andra ord, jag har nog aldrig ätit så mycket som jag gjorde igår, inte ens på ett julbord!!
Jocke hade inte mått illa så mätt han va sedan nån gång på 90-talet när han hade varit på Elysé och ätit, berättade han =)
Men gott va det!

Sen somnade jag till filmen =)


Jockes fina marängswiss =)






Mmmm!!



Ca 30 minuter senare =)




Idag har jag jobbat, lagom att göra och lika kul som alltid. Men av nån anledning så fick jag för mig att vi stängde klockan 21, så sista timmen gick ju inte överdrivet fort...

Nu har Jocke kommit hem och väntar på att jag ska bli klar, så vi höres imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0