Lång dag, men lycklig!!

Vi fick ju väcka Ninni, för vi skulle va på ett ställe klockan 1.
Vi kom iväg och va i tid, fick vänta en stund på de vi skulle träffa med gjorde inget, jag gick och kikade sålänge...
Hihi, det är så att vi va och tittade på ett hus idag.
Och vi fick det!!!
Vi får äntligen flytta till ett hus!
Så skönt, så ni fattar nog inte.

Det är ett hus i Önneköp. Rött tegelhus, 1½ plans med inredd källare och rätt stor altan. Lagom stor trädgård i två delar, så hundarna kan få springa i ena delen och vi i den andra =)
Den delen för hundarna är redan inhägnad och vi ska bygga en gård till dem med.
Plommonträd finns det ett, hallon-, krusbärs-, vinbär-, rabarberbuskar och jordgubbar i massor!! Lite att snygga till i trädgården är det, men bara kul, så får man det lite som man vill med!
Jocke får sitt garage, så han kan ha verkstaden där och jag får mitt målar rum med!!! =)

Åh,så najs!!!

De ska bara bli klara med golvläggandet där, sen ska vi flytta. Så det ska väl inte dröja så länge tror jag! =)
Som vi ska sitta på vår altan och dricka kaffe och mysa i solen, där kan jag duka fram frukosten, fikan, middagen, ja allt!! =) Löööv it!
Ni får blider sen när vi flyttat, har inte tagit några än.

Ja. Det va den nyheten vi gått och väntat på som jag inte berättat för er. Men nu vet ni, den andra saken får ni veta sen!
Lite i taget :D

När vi hade varit och fixat med huset så körde vi ut till Skogstrollen. Berättade hur det hade gått, satt ute och fikade i det fina vädret och bara njöt =)
Ninni har fått sin egen höna där ute nu!! =) Jättesöt liten rackare, en dvärg-nånting som kommer få toffsar på sina små fötter =)

Vi va där en bra stund och sen körde vi ner till Salle och käkade innan vi sen drog oss tillbaka mot Hörby. Jocke släppte Ninni och mig hos moster Russi. Vi fick gardiner och massa annat som hon inte skulle ha längre! =) Tackar och bugar!!
Hem igen och Ninni som knappt sovit idag somnade som en stock när hon sen fått sin välling när vi va hemma igen.
Jag sitter här och tar det chill och Jocke är och hjälper David med nåt.

Imorgon ska vi upp till BVC så vi kan få ögonrdoppar till Ninnis ögon. De va så kladdiga i morse, så nu får det va nog. Lugnade sig lite, men så va det så mycket nu...stackars snuttan.

Ni skulle ha fått bilder på kyclingarna, när Ninni klappar en och Ninnis lilla höna, men kameran ligger i bilen....så ni får se dem imorgon.

Ha det nasigt!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0