Kväll och eftersök

Kvällen kom och jobbedagen tog slut. Skönt att få ta sig hemåt mot den älskade och saknade familjen! =)

David ringde mig när jag satt i bilen på väg hem och ville höra när jag kom hem, han behövde hämta Jocke och Atlas, för han hade skjutit ett vildsvin och behövde göra ett eftersök.
Så när jag kom hem, åt Jocke lite snabbt och sen begav de sig iväg. Atlas va på hugget =)

Jag käkade min mat och nu har jag suttit och kollat min lilla runda på nätet. Jocke ringde precis och sa att Atlas hade hittat grisen!! Han hade gjort allt rätt, precis som han skulle! Duktiga killen!!!
Han har ändå inte tränat så hemskt mycket och aldrig har han träffat ett vildsvin förr. Vi har ju inte hunnit med allt det där med att ta med honom till hägn eller så. Har ju bara gjort egna spår, men han fixade det! =)

De ska komma och visa grisen, ska ta ett foto, Atlas första riktiga spår =)



Helgen är ju som sagt slut. Det har varit en bra helg, en sen natt med festande karlar, en underbar mysig kväll igår, då Jocke hade tappat upp ett skumbad och tänt ljus i badrummet tills jag kom hem och en bra helg på jobb. Lite nya kläder till Ninni har det med shoppats =) Ska få bilder på dem imorgon!
Nu väntas ledighet och det ska faktiskt bli skönt.
Önskar fint väder, så vi kan va ute och jag vill komma iväg och ta naturbilder, så fint nu när allt börjar slå ut!
Jag glömde ju kameran idag, men vi gjorde ändå inga maränger så. Ni kan få "en dag på jobbet" en annan gång =)
Hoppas veckan som kommer kan bjuda på glada nyheter!!
Vi ska iväg på ett ärende i Höör på tisdag, kan kanske ta en tur i skogen med hundarna då med.
Sen hoppas jag att vi får ett samtal snart som vi väntar på. Men vad det handlar om får ni reda på sen.
Det är lite saker på gång nu hoppas jag =) Hihi!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0