Hopp!!

Pratade precis med Russi! =)
Mamma hade ringt henne och de hade prata lite. Mamma är lite mer med nu, inte lika förvirrad och kokko-aktig!!
Lät piggare och hon pratade om oss andra med.
Så skönt att höra!
Det går på rätt håll!!!

Hon hade varit på på eeg-undersökningen idag och de hade sett en liten förändring, men de kunde inte säga vad det berodde på. Det va sköterskan som Russi pratade med och hon ville inte säga för mycket, utan vi ska prata med läkaren om allt sen.
Men. Så länge vi ser förbättringar, så känns det mycket bättre =)

Har varit lite tungt idag, just detta med mamma. Jag har inte alls varit på topp och många tankar har snurrat. Sen började ju Jocke prata med mig om det och då brats jag.
Jag kan gå och bara va, om det är något, men när någon verkligen frågar mig hur det är och som nu i detta fallet när Jocke vet och han menar på att det är ju bättre att prata om det. Ja, då brister jag. Så spricker lilla bubblan.
Jag ska inte ha nån bubbla, det vet jag. Och det är lätt att prata med Jocke, men det är nog ren vana och försvar.

Men iaf, så känns det lite lättare nu när Russi berättade hur läget va nu =)

Jag och Marjo ska in och hälsa på imorgon och nu känns det inte lika nervöst att träffa mamma heller. Ska bli skönt att få se henne igen.

Ja, annars idag då. Ja, vi va nere på La Café och fikade med Salle =) Najs när solen va framme! =)
Sen har vi bara varit hemma och tagit det rätt lugnt. Mange va här en liten sväng och sa hej.
Ninni och jag tog ett bad innan ikväll, vi har legat och myst i sängen och läst bok två gånger idag. Hon har busat och haft sig och varit både gladfis och lite kínkfis... Gullunge =)

Nu sitter Jocke och försöker få ut betarna från grisen han fick igår. Han har kokat skallbenen ute på balkongen...=)
De ska upp på sköld sen, så ska ni få se!

Vi höres imorgon igen, ha det bra alles!



Kommentarer
Postat av: Emilie- Mamma till Liam

vad skönt din mamma mår bättre, skönt för hela familjen.

Jag är likdan som dig...går och trycker på det jag tycker är jobbigt, vill helst inte prata om det men sen när någon verkligen frågar mig hur jag mår så brister allt, det blir liksom för mycket att någon verkligen bryr sig och vill mig väl.

konstigt men så är det ;)

2010-05-11 @ 08:52:11
URL: http://grese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0