Himmafixeri

Ja, hela dagen skulle gå åt en massa fix här hemma, då det inte har blivit så mycket av det innan i helgen...
Jag började tvätta i förmiddags och sen har det tvättast fyra maskiner.
Ninni har hjälpt till med allt =)
Vi har sorterat tvätten efter färgerna, men jag fick kolla en extra gång innan jag packade ner i tvättpåsen, för Ninni la kläderna lite vart hon kände för det.
Sen hjälpte hon mig att bära ner påsen, vilket då givietvis tog lite tid, men gör inget =)
Hon stoppade in tvätt i ena maskinen medans jag fixade den andra. Men hon skulle stänga luckan varje gång hon hade lagt in ett plagg, så efter att jag stått och tittat på henne en stund, fick jag hjälpa henne. Den maskinen hade nog inte varit klar än annars!

När vi fixat första omgången, så åt vi frukost. Tog in sakerna till soffan och rostade mackor och tittade på TV =)

Jocke va i skogen och fixade, så han fick ingen frukost idag...hehe.

Sen va det dags att gå ner igen för att fortsätta tvätta.
Men vi va lite tidiga, så vi satt på bänken och väntade. Ninni satt och dinglade med benen och sjöng för mig, så det va inte en så tråkig väntan =)
Efter att allt va klart, så traskade vi upp igen.

Då skulle Ninni kissa, mende hon på.
Detta gjorde hon igår kväll med, när vi skulle gå och bada.
Jag lät henne få sätta sig på toaletten, men det kom inget, det kom i badkaret ist. Innan vi började hälla upp vatten, som tur är =)
Men idag ville hon prova igen och självklart fick hon det. Visserligen hade hon redan kissat i blöjan, men snuttan är ju jätteduktigt!!
Så stolt över henne!!!
Vi har inte försökt mana på henne att gå och göra sitt på toaletten och vi har inte skaffat oss en potta ens. Har pratat om det ett tag, men inte riktigt kommit på om vi vill ha en som står på golvet eller en sån man har på toastolen.
Hon har själv kommit på att hon med vill kissa på toaletten, så nu är det väl bara att vänta och se när den dagen kommer så vi prickar inså hon verkligen få kissat när hon sitter där =)

Sen ringde morfar och ville komma och hälsa på Ninni en snabb runda och han hade med sig min faster Britt med! Trevligt!!
Och Britt godkände chackrutorna jag och Mange bakade!! Då är jag nöjd, för hon kan fixa i köket minsann!! Världens absolut godaste bröd bakar hon!!!
Jag kom på sen när de gått att jag glömde fråga efter receptet....ska fixa det!

Jocke kom hem och sen va det dags för honom att åka till jobbet. Ninni hade lagt sig  för middagsvila strax innan han kom hem efter skogen, så vi ska ner och hälsa på honom nu hade jag tänkt!
Så får vi middag serverad med, jag är sugen på en schnitzel.... =)

Jag får skynda mig ner och hämta tvätten nu, min tid går ut 16.00...



Kommentarer
Postat av: Jennie

Hej hej. Va duktig Ninni e. Angelina som är 2,5år är absolut inte intresserad av potta eller toaletten... Man får väl ha lite tålamod så får det komma när hon känner sig redo. Hoppas din mamma snart blir bättre och får komma hem. Men som sagt hon är ju en kämpe med tanke på hennes rygg.. Kram Jennie

2010-05-09 @ 18:24:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0