Förväntansfull och ny färg

Ja, jag va ju hos frissan igår. Tack Hjärtat som bokade tid till mig och skickade iväg mig =)
Jag funderade hela dagen på vad jag skulle göra, men kom inte fram till så mycket.
Så vi snackade när jag kom ner till frissan, vi har ju pratat om vad han skulle vilja göra innan.
Som jag sa, så är ju mitt hår lite tråkigt då det är helt rakt och inte övertjockt direkt, om jag säger så...så därför vet jag inte riktigt vad man kan göra med det. Då får det nog bli rätt kort och det är jag absolut inte redo för!!

Så. Vi kom fram till att kapa 1 dm på längden och sen färgade vi det. Chokladbrunt!! =)
Han hade två elternativ av färger han tyckte vi kunde välja mellan. Ofta valde folk att blanda dessa, då de tyckte att den en blev för mörk och för mycket och den andra tvärt om.
Men vi körde på den chokladbruna utan att blanda i av den ljusare =)

Ett par timmar, snack och kaffedrickade senare va jag klar och så skönt, så nöjd jag blev!! Riktig färg i håret, inte det tråkiga, dassiga, lite solblkta och sen slitna färgen jag haft nu hur länge som helst...!!!!
Fan va najs!
Ingen jätteförandring förutom färgen, men räcker för mig nu! =)
Jocke tyckte mycket om det med och det är ju inte fel, haha!

Ni ska få före och efterbilder sen!


När jag kom ifårn frissan stack vi bort till Ingegerd, drack lite kaffe och snackade och hade trevligt!
Lämnade Ninni där som skulle följa med dem till Kulturkalaset och lyssna på musik.
Det hade hon gillat och det hade varit mycket folk att hälsa på med =)
Vi hämtade henne sen när vi kom hem från jakten. Hon vaknade till en stund då, men somnade gott när vi kom hem och vi kom inte upp förrän efter halv 10 idag =)

Jakten. Ja, hur mysigt och skönt som helst att få följa med ut. Fint väder, inte kallt och jag och Jocke i en koja för att spana gris =)
Vädret ändrade sig dock och himlen öppnade sig totalt!!
David och Ulrika satt i tornet som är helt öppet...de gick och satte sig i bilen och väntade en timme innan de kom och hämtade oss. Vi satt ju ändå skyddade.
Men det blev ingen gris, vi hörde dem och jag såg nåt som jag bara inte kunde se riktigt vad det va.
Men det va trevligt att komma ut iaf!


Nu vilar Ninni, men vi får väcka henne sen , för vi ska iväg =)
Hihi!!!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0