Det brinner!

I natt vaknade vi båda till av att Atlas va orolig. Men vi reagerade inte och vaknade ordentligt förrän han skällde till.
Vi tittade båda upp, tyckte det luktade som fan och sen tittar jag ut genom dörren, mot balkongen och det brann!!
Vi for upp, checkade läget, grannen som hade märkt att det luktade stod utanför och enannan som hade ringt brandkåren.
Jocke fick tar i en stor gryta, fyllde den med vatten och jag efter med Cox vattenskål.
Vi spang ett par gånger och elden släcktes och sen fick Jocke prata med SOS i telefonen.
Hon frågade om han hade andats in rök och hur läget va.
Ja, jag andats in rök, men det är ingen fara och elden är släckt.
Hon ville skicka en bil, Jocke sa att elden va släckt och madrassen som hade brunnit hade han kastat ut.
Hon fortssattte och sa att hon skulle skicka bilen, men han sa att han skulle gå och lägga sig, så då fick de roa sig själva. Då menade hon på att polisen skulle med komma ändå. Ja, men då får de stå där ute.
Då skulle de bryta upp dörren, sa hon.
Varsågoda, det är en säkerhetsdörr, så de får göra vad de vill. Typ.
En yrvaken Jocke är inte lönt att diskutera med, men hur skulle damen kunna veta. Hon skickade bilarna.

Där kom brandkåren med blåljus, drog ut slang för att spruta vatten på en släckt madrass (ja, jag vet, det förebygger!) och polisen kom och snackade med Jocke.

Tack till brandkåren som snabbt va på plats och ser till att faran är över! Träffa en vän vi inte sett på länge fick vi göra med =)

Atlas va stirrig i sovrummet, Cox med och Ninni vaknade till. Jocke fixade med alla här ute och jag va i sovrummet och häll dem lugnare.

Sen va det bara att gå och lägga sig igen. Men Jocke hade svårt att somna och gick ut och la sig på soffan. Jag somnade till slut jag med och sen gick vi upp när klockan nästan va 9 idag.

Det va en fimpe som hade studsat eller på nåt sätt hamnat på hund-madrassen som låg på balkongen.
Tur att ingen kom tillskada. Va ingen enorm brand, men kunde ju gått illa ändå.
Skönt att det inte hände något!

Tack till brandkår som snabbt va här!



Till nåt annat!
Mange och jag bakade en massa kakor igår, men bilder får ni sen!
Gott blev det iaf =)
Tack för en trevlig kväll!

Nu ska vi äta frukost!
Sen ska vi jobba båda två idag =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0