Uppe innan tuppen

Sägs väl att tuppen väcker en klockan 7 i den lilla melodin man "sjunger".
Vi vaknade innan det...av Cox!
Misstänkte det lite, att vi skulle bli väckta tidigt.
Han tycker om buren, går själv in och lägger sig tillrätta och somnar och bryr sig inte om att vi stänger den.
Men han blev nödig tidigt och satte igång. Nu hör man honom iaf...

Ninni vaknade med, så Jocke tog ut hundarna och jag fixade välling till Ninni.
Jocke bytade på Ninni sen och la henne igen, klockan hade inte hunnit bli 7 än. Jag låg i sängen och trodde faktiskt att Jocke med skulle lägga sig igen. Han är den som brukar mena på att det är för tidigt och speciellt om jag börjat fixa och dona när jag gått upp.
Men han gick ut och stängde dörren när han lagt Ninni.

Jaha, där låg jag och vågade inte röra mig. Tänkte att då sätter jag igång Ninni igen.
Låg där en stund och sen drog jag ner täcket så att jag kunde se om hon somnat eller inte. Nästan, hon låg där och småkikade.
Då går givetvis Atlas, som va kvar inne hos oss, och lägger sig i Cox bur. Väsnas.
Ninni slår upp ögonen och ställer sig upp för att se vad han håller på mer. Då ser hon ju att jag med ligger kvar, lutar huvudet lite åt höger för att se mig ordentligt och börjar småprata. Vinkar lite.
Jag ignorerar och är glad att jag hade täcket uppdraget till ögnoen så hon inte såg när jag flinade.
Nej, tänkte jag, du har inte sovit färdigt, så jag sa till Atlas att gå ut, tog mina mysbyxor, la Ninni ner igen och gick ut till Jocke.

Hon somnade =)

Vi sitter här och gör inte så mycket. Dricker vårt kaffe, sitter vid våra datorer och är lite småsociala med omvärlden och jag börjar faktiskt bli lite hungrig.

vi snackade lite igår om vi kanske skulle ge oss ut och grilla idag, men beror helt på vädret. Ska väl va rätt mulet hela dagen.....synd.

Annars har jag inte en susning om vad som händer....



Kommentarer
Postat av: Emilie- Mamma till Liam

ja jag skrattade också, trodde jag var med i dolda kameran eller nått, fy fan vad arg jag var sen när jag körde hem, kunde fan inte äta heller. grrr.

jag går i löberöd hos privattandläkarna för jag blev fel behandlat i hörby så jag tyckte de i löberöd skulle vara bätre men tjiii fick nog jag.



så typiskt med hundar att väsnas så fort liten precis slumrat till lite. vi var också uppe 7 idag, min son har fått för sig att halv 6 är det morgon.

2010-03-11 @ 08:20:54
URL: http://grese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0