Sol!!

Ja, ni som känner mig förstår hur jag njuter när solen skiner och det är lagom varmt =)
Idag har varit en bra och mysig dag. Trots att det har fått bli utan min käre man. Han har varit och hjälpt Hasse och de ska göra klart det sista imorgon. Nu är han iväg och jagar. De skulle panga bort lite alikor och sen skulle de kolla läget på en av markerna, hur mycket djur där är och så. Kanske de får något där =)
Igår blev det inget vildsvin, men det va nära. Dock va Jocke som ett barn när han kom hem och berättade hur roligt det va ändå =)

Jag och Ninni har haft en mysdag. Efter att hon vilat en liten stund i förmmiddags, så klädde vi på oss och skulle gå och hämta ett brev hos mamma som jag skulle lämna vidare.
På vägen stannade vi till hos Salle för att se om han va hemma och bjöd på en kopp kaffe. Han va hemma och han stod och höll på att göra lunch, så mätta blev vi med =)
Sen gick vi ner till mormor och hämtade brevet, fick med oss lite gamlat bröd till ankorna med.
Så ån vid Lågpris nästa och vi matade ankorna. Dock va där en del fiskmåsar med som va rätt störiga, men ankorna fick det mesta iaf =)
Ninni matar ankorna med, men det är bara de modiga som får de bitarna, för de brödbitarna hamnar inte långt ifrån vagnen =)

Sen gick vi vidare och det tog kanske 10 minuter och sen sov Ninni =)
Jag lämnade brevet och gick inom Granngården och frågade om fröer som Jocke och David ska ha sen till marken och sen gick vi hem.
Jag klädde av Ninni och hon sov gott vidare i sängen sen.
Jocke kom hem bara en liten stund efter att vi kommit och han åt lite innan vi la oss och tittade på Vänner och Jocke vilade en stund innan David sen kom och hämtade honom.
Ninni vaknade och fick myst lite med Pappsen innan han åkte och sen gjorde vi faktiskt mackor och delade lite päron, gick ut och satte oss på balkongen och fikade =)
Så mysigt!!

Lite tråkig va Ninni visserligen sen, för hon ville vila igen....men tror bara det är enliten stund, så hon vaknar nog snart igen.
Jag sitter kvar här på balkongen än och dricker mitt kaffe. Solen skiner, det blåser lite kyligt nu, men en filt gör att det är mysigt ändå =)
Vad jag längtar till sommaren!!!

Ett litet bad med Ninni när hon vaknar tror jag det blir, sen lite mys och bus innan kvällen kommer och hon tackar för sig för idag.

Imorgon ska vi ta en promenad igen om vädret tilllåter, mormor ville köpa blommot till oss som va kan plantera i balkonglådan =)
Så lite vårkänsla här med på gång =)

Ha en bra kväll allihopa!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0