Sicken dag =)

Kaffe hos Patrik, Therese och Lukas blev det när Ninni vaknde. Mycket trevligt och de små knattarna blir mindre och mindre blyga för varandra, så de kan byta saker med varandra och så nu iaf. Inte sitta i varsin hörna =)

Sen körde vi ner till pizzerian och fixade allt vi kunde. Salle blev glad =)
Det blev kaffe och fika och jag åt lite.
Sen gick det mer utför...känt mig lite yr innan och nu det höll i sig. Inget kul alls. Har haft järnbrist innan och misstänker att det är en släng av det. Så jag gick in till affären för att se om de kanske hade järntabletter, men nej. Så alternativ två blev det istället. Spenat.
Jag kan faktiskt äta spenat, fast då gärna stuvad, med ägg och korv.
Nu blev det kokt, med ägg och de tvingade mig på pizzerian att ha rödbetor med. BLÄ!!!
Men jag åt iaf och mådde lite bättre sen!
Så det får bli apoteket på måndag och införskaffa järntabletter.
Att man mår så och sen är förkyls med, gör inte saken bättre. Men jag har blivit preparerad idag minsann. Citronvatten, ett par glas. Och sen gjorde Jolle något jag aldrig testet innan. Smält socker som man sen tillsatte mjölk i och kokade upp. Skulle drickas varmt och shit vad sött det va!!
Men ett gamalt recept kan jag tänka mig och det skulle smörja upp halsen bra. Funkade iaf =)
Det är bra med Jolle, han har en massa gamla knep =)

Ninni har haft så skoj idag!! Micke, eller som jag i fortsättningen kommer kalla honom som vi gör på pizzerian, Nisse, har varit på pizzerian och busat med Ninni. Hon har så roligt med honom!!! =)
Hon somnade hos honom och vilade en stund och hon fortsatte busa med honom när hon vaknade =) Bästisen! =)

Patrik, Therese och Lukas kom ner och åt sen, de hade sällskap med sig, Bella och hennes mamma (jag är så jävla dålig på namn och vill inte säga fel). Mycket tevligt! =)
X-box-kväll planeras in snart kanske?? =)

Sen har Mange, Åsa och nästan alla barnen med varit och hälsat på och käkat. Mycket trevlig det med och Ninni va så söt när hon skulle hoppa, precis som Mira =)
Tack för ni kom ner, trevligt!! =)

Pannkakorna, ja de blev gjorda idag!!! Goda - självklart!!
3 liter smet gick det åt!!! =) Mumma!!!

Ninni gick och la sig så fort vi kom hem, trötfian har haft fullt upp idag =)

Jag ska lägga mig här på soffan, titta på...ja helt rätt, Vänner och bara ta det chill tills Jocke kommer hem =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0