Pang! Bom! Däckad!

Innan fan själv hade vaknat idag, då ringde klockan och det va dags att gå upp.
Det gick lättare än jag trott, men berodde nog på vad som väntade. Det va ju jakt på gång! =)
Så längesen jag va ute och när vi sen körde tänkte jag på de gånger jag följde med pappa när jag va liten, spänningen och den mysiga känslan av få komma ut i naturen så tidigt och se alla djuren!
Ut till David kom vi och körde vi iväg.
De visade mig lite var deras mark gick på vägen och sen va vi framme, klädde på oss lite mer och traskade iväg.
Jag hade mycket kläder på mig, hatar att frysa!
Jag fick offra mina lite tjockade strumpbyxor för att göra luva till Jocke och en "ninjamodell" till mig, så att vi inte skulle synas. Vi såg ut som terrorister =)
Så jag hade ett par träningsbyxor, ett par fleecebyxor, två par strumpor och kamo-byxor jag lånade av David. Sen hade jag ett långt linne som jag drog ner över röven, två fleecejackor och kamo-jacka som tillhörde byxorna.
Påpälsad Anna!
Men jag frös ändå om fingrar och fötter. Har inte ordentliga saker för det som är till för att siit still och spana....får bli inköp senare =)
Men idag lånade jag ett par vantar av mamma, för vi ska ut imorgon med!! =)

Ja, vi riggade upp vårt skydd och fixade och donade, sen va det bara att vänta....och vänta....
En del kråkor kom det....men alla kunde flyga därifrån....
Jag ska inte spä på dagen misslyckande mer, det gick inte alls bra och både Jocke och David va så besvikna och irriterade över att det gick som det gick.
Tillsammans i bilen hem döpte de sitt jaktlag till "Bommen" haha!

Men fy vilken kanondag trots att tår och fingrar sen sakta fick tina upp och att det inte blev några kråkor. Så vackert väder, trevligt sällskap och naturen, absolut kanon!
Vi fick iaf se rådjur när vi gick en liten runda och de tittade till åteln =)

Sen va vi så jävla trötta när vi hade ätit bullar hos mormor och skulle hämta Ninni. Jocke tog en 10 minuters vila innan vi fick köra ner Jocke till jobb och jag somnade i bilen ner.
Ninni somnade med i bilen och ja, där sov vi!
Jocke menade på att jag kunde sova vidare tills Ninni vaknade när vi kom fram till pizzerian. Jag kom knappt ihåg att vi kommit fram, men jag fortsatte sova.
Så. Mitt på torgen i Vollsjö satt jag och Ninni i bilen och sov i lite mer än en timme!!!!
Shit va däckad jag va!
Vi vaknade samtidigt jag och Ninni och sen va det ju bara att gå in =)

Vi åt och drack kaffe, Ninni gick runt och busade och sen körde vi till Hörby igen. Jag ringde och frågade mormor om Ninni fick sova där i natt med, och det va inga problem. Jag körde dit och stannade tills de gick och la sig och Ninni somnade nog gott, jag hörde inte ett knyst när de hade stängt dörren, sen smög jag hem =)

Nu sitter jag och väntar på att Jocke ska komma hem. Jag känner mig fortfarande helt varm i ansiktet efter att ha varit ute i flera timmar i kylan. Mitt högra öga att helt rött.
Men lite smällar får man ta =)

Imorgon är det dags igen, fast tidigare!! =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0