Mysigt och chill

Hela eftermiddagen har varit så chill och mysig. Vi har suttit och spelat poker när Ninni vilat och bara varit. Hur najs som helst.
Det blev dags för middag och undertiden Jocke va och handlade, så diskade jag och Ninni satt vid bordet och knaprade på Kalaspuffar, lite banan och lite päron. Sen ritade hon =)
Jag skalade potatis när Jocke kommit och sen fixade Jocke resten av maten. Potatismos och kassler, gott!!
Ninni åt mest potatismosen, men hon åt bra ändå.
När vi va klara, så gick Jocke och Ninni och badade och jag plockade undan, diskade, satte på gott efter-maten-kaffe och tog ut hundarna. Cox va vasserligen så nödig så han hann lämna en liten pöl...men gjorde färdigt när vi kom ut iaf =)
Sen va det färdigbadat och jag dukade fram efterrätt. En sååå god glass. Det tyckte vi allihopa =)

Men sen va Ninni trött, jag försökte iaf hålla henne uppe lite och lyckades en stund iaf, innan det va dags att sova.

Vi sitter här, dricker vårt kaffe, hundarna ligger med och sover och vi spelar. Lite poker och Jocke spelar även lite...ja, vad det nu heter. Ett jaktspel iaf. Man spelar det på näter, är fruktansvärt realistiskt rent jaktmässigt och snyggt gjort.
Det är vad vi kommer göra resten av kvällen med, kanske av bra film med, har en del att se nu =)

Får se vad som händer imorgon, har inga planer iaf.



Kommentarer
Postat av: Emilie- Mamma till Liam

ja grymt gott. finns det inte med caramel smak också ?



kaffe och te burken hade de på Netto för ett tag sen, visst är de snygga =) vet inte om de har kvar fortfarande, kolla om de kanske har något på lagret !

2010-03-18 @ 09:30:32
URL: http://grese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0