Ja. Då så!

Nu tänker jag inte göra mer, kvällen som redan är här ska bara innehålla chill =)

Gårdagen då.
Ja, vi körde ner Jocke till jobb, käkade och drack kaffe. Jag mådde sådär, tyckte inte maten smakade och kände mig hängig och lite blä.
När jag skulle köra hem, så gick Jocke och bytade om han med!
Jag har världens bästa man jag!
Eftersom jag mådde som jag gjorde, så hade han frågat chifen om han kunde bli ledig och följa med mig hem igen för att hjälpa och avlasa mig från barn och två hundar, så jag kunde vila.
Aldrig nån som gjort nåt sånt för mig innan.
Som Jag Älskar Dig Jocke!!

Hem kom vi och sen blev det soffan. Jag somnade rätt fort =)
Där låg vi och vilade och Ninni vilade hon med.
Sen va det lugnt restan av dagen med. Vi tog en kvällspromenad. Gock bort till Karnas fotbolsplan med hundarna och sen gungade Jocke och Ninni på vägen hem igen =) Det tycker hon om!

Sen va Ninni trött när vi kom hem och jag gjorde välling och la henne. Men hon dissade vällingen. Hom har vissa kvällar inte druckit all välling och inte verkat så intresserad. Så när hon dissade den igår, så sa vi att då struntar vi helt enkelt i den. Hon äter ju annat och vill hon inte ha den av vanan heller så behövs den väl inte. Så ingen välling till Ninni inte.

Sen satt vi här i soffan. Jag kände att det kliade lite i håret. Kliade självklat och kände att där va något. Tar ner handen igen och ser att jag fått med mig ett litet ben!!!!
Min puls ökade något nu. Sa till Jocke att jag jag nog hade nåt djur i håret och bad honom kolla.
Hon kikade och sa att jag iaf hade mjäll.
Va! Jag har aldrig haft mäll, sa jag.
Sen sa Jocke att jag nog skulle gå och skölja håret. Gjorde en liten paus och sa sen att det va inte mjäll, det va ägg!!!
Fy fan, säger jag bara.
Nu bärjade paniken. Tittade på Jocke och han menade vad han sa.
In mot badrummet, huvudet lutandes åt sidan (vad det nu skulle hjälpa, som Jocke frågade), blev darrig och tårarna kom!
Panik, en spindel i mitt hår som lagt ägg!
Fan ta dig spindel!!!
Fick av mig kläderna och ställde mig i badkaret och började skölja mitt hår.
Tårarna fortsatte rinna och jag har nog aldrig skrubbat min hårbotten som då och aldrig med så varm vatten.
Jag vet inte, men 5-10 minuter senare, hade jag lugnat ner mig och vågade intala mig att allt nog va borta. Sen satt jag med handuken i håret ett tag med...

FY!!
Som jag sa till Jocke, hade jag levt själv, hade jag lätt kunnat klippa av mig håret i den situationen. Aldrig mer vill jag va med om det!
Känns som jag måste jobba på min spindelfobi med...

Vilken kväll.



Idag då. Ja, som sagt, så har det varit städ och tvättdag.
Sen åkte Jocke iväg för att jaga och lär nog inte komma hem förrän i natt nån gång, de jagar vildsvin ju =)
Sen åkte Alex hem och när Ninni hade vilat en liten stund, så gick vi till Karnas för att mata ankorna.
Vi passade på att ta en ordentlig promenad med, så vi gick stora rundan med =)
Då såg jag helt plötsligt ett rådjur!
15, kanske 20 meter ifrån oss inne i skogen stod den och tittade på oss =)

Vi kom hem och Ninni åt sin gröt, jag diskade och sen fixade vi sista tvätten som skulle hängas upp innan Ninni gick och la sig.

Jag ska bara ta det väldigt chill nu, är rätt trött. Äta mina jordgubbar som min underbare man köpt till mig idag =)

Hoppas ni alla haft en bra dag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0