Grillpremiär! =)

Efter en lugn förmiddag och middag, så packade vi in oss alla i bilen i eftermiddags. Med oss hade vi grillkol och tändvätska....ja det va dags för årets grillpremiär!! Korv med bröd =)
Först körde vi till Bjeverödsdammarna, men där va folk, så vi körde till ringsjön istället. Samma ställe som igår.
Hundarna så klart lyckliga som få och vi tyckte det va jättemysigt. Men lyckligadt va lätt Ninni!
Overallen på och vantar i högsta hugg, sen for hon iväg! Jag la ut en filt, men va fan ska man sitta där och glo för, har ju en hel strand att ta mig fram på, även om det inte va det lättaste med så mycket kläder på sig =)
Men så glad hon va, så härligt att se att hon redan nu är en utemänniska =)

Hon tappade vanten en gång, hon blev ledsen och försökte trycka in handen själv i vanten =) Gullunge!!
Vi upptäckte stranden undertiden Pappsen fixade med grillen och grillade korv till oss.
Ninni hade mycket sant att borsta bort, haha och där va lite snö på stranden och den siktade hon in sig på, mer snö fanns det precis ovanför strandkanten och den fick hon titta på sen med =)
Det va så mysigt, som jag har njutit idag, helt underbart!!

En middag ute i naturen med hela familjen, ett underbart väder och lugnet. Kan inte bli bättre!
Och som Ninni åt! Hon klämde lite mer än en halv tjock korv med bröd!! Hon kan hon =)

Och som igår, så blev Ninni jätteledsen när vi skulle hem!
Vi hade bilstolen med oss där hon satt när vi åt och när jag satte ner henne i den blev hon först lite ledsen, men det gick över när vi började gå.
Men! Sen, så fort jag öppnade bildörren kom tårarna! Hon blev ledsen lillskruttan!
Snutte och napp och sen körde vi hemåt, hon lugnade sig när bilen började rulla som tur är. Men fy så hemskt att se henne så ledsen för att vi körde därifrån!
Tur att våren och sommaren är på väg! =)

Bilder?
Ja, självklart =)

Jag kan inte mer än säga att det har varit så kanon idag, hoppas ni alla får en bra kväll.
Nu är de fotboll som gäller! =)


Ser dig Pappa!! =)



Sen bar det av =)






Den lilla, lilla kullen ner till stranden backade hon ner för, det är ju så man tar sig ner för något =)



Pappsen fixa till maten =)



Titta, där är ju lite snö!



Extra fint kan man sitta när det är korv på G =)



Lite mer snö! Får fixa lite med det med =) Nappen kastar vi iväg!
(Ninni brukar inte ha nappen mer än när hon sover, men jag tänkte att den hade ju varit bra att ha den så inte en massa annat åker i munnen. Men hon stoppade faktiskt inget annat heller i munnen!) =)


Tungan rätt i mun!


















Är det mat Pappa?



Vänta, jag kommer snart! =)



Mmmm!
Ja, både maten och mannen min! =)



Efter maten va det igång igen och Ninni fick en stor snöboll av Pappsen!






Börjar bli lite kallt och snorigt om lilla näsan =)



Vill ha mer juice kanske?



Sen va det kul att bara putta ner den på marken =)



Hundarna hade lika kul idag =)






Naturen är så fin vid Ringsjön!










Kommentarer
Postat av: Ingegerd

Det ser skönt ut, nästa gång får man kanske följa med.KRAM

2010-03-04 @ 09:15:42
Postat av: Emilie- Mamma till Liam

så söt hon är.

2010-03-04 @ 09:57:46
URL: http://grese.blogg.se/
Postat av: Emilie- Mamma till Liam

alla barn verkar göra så då =) inte liam det är fel på haha

så sant så sant att allt som är AJAJ är KULKUL, vi har kontaktskydd i väggarna och jag låter Liam pilla allt vad han vill där eftersom då blir det inte intressant till slut och låter bli att pilla och minskar risken att han skulle pilla hos någon som inte har skydden. så allt som är fy är ju kul så jag har nog gjort fel mot liam som sagt till honom att det är fy och stoppat mitt finger i hans mun så fort han gnisslat, jag får helt enkelt stå ut med ljudet tills han upptäckt vad tänderna är till för =)

lång kommentar detta blev =D

2010-03-04 @ 22:19:09
URL: http://grese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0