Blodad tand

Jodå, vi va uppe i tid i morse igen, men jag får erkänna att det kändes lite segare. Men det tig inte så lång tid innan jag piggnat till.
Iväg kom vi och dock fick vi väcka David, han hade satt klockan fel och hade varit upp en timme innan han bahövde och somnat sen igen.
Men ingen fara på taket och vi körde iväg för ännu en morgon i naturen.
Ja, det blev inte nåt byte idag heller, inte lika många chanser heller som igår, men roligt ändå. De lär ju sig snabbt de små flygande rackarna.
Vi fick se två rådjursbockar iaf, de är så fina!
Jag skjöt inget igår, men gav med mig idag. Jag har aldrig skjutit med hagel innan, bara med 22:an när jag va liten. (va faktiskt juniormästare i Hörby minsann!) =) Men jag testade och viss sitter det kvar, fan vad roligt det va!!
Nu har en annan fått blodad tand...vi får väl se hur detta slutar.
Men vår plan är ju att både Jocke och jag ska ta jägarexamen, men vi ska börja med Jocke. Och sen beöver vi ju då vapen och allt, så kan nog bli lagom om jag tar det till nästa år.

Det blev inte ett lika långt pass vi satt idag, David skulle iväg och jag hade sagt till mamma med att det inte skulle bli lika länge idag. Får ju inte trötta ut mormor helt =)
Men hon är så glad när Ninni är där!
Haha, jag glömde ju berätta om igår! Jo, när vi kom till mormor för att hämta Ninni, gissa vart vi hittade henne då!?
Jo, i nedersta kökslådan! Där satt hon.
Hon hade visst varit däri och vänt ett par gånger redan =) Lite problem med att komma ur den igen bara =)
Knasunge =)
Ska klättra och ha sig över allt!

Så gott folk, vi får höras sen, nu ska jag gå och duscha innan Ninni vaknar!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0