Bakat tusan

Kvällen är här, Ninni sover och jag har ätit ett par mackor och druckit bojboj.

Ninni vilade inte så länge som jag trodde innan. Jag bakade en av de tre sorterna som bakades idag undertiden hon vilade och sen förökte jag med lägga mig och blunda lite. Ja, det gick jättebra tills jag precis hamnat i den härliga dvalan och skulle somna ordentligt. Då vaknade Ninni...
Så det va upp igen och då gjorde vi negerbollar =)
Det sista för dagen och Ninni har verkligen varit ett trvligt sällskap i köket och hon har provsmakat kan ni tro =)
Lite av varje. Först tyckte hon att hon skulle få smaka av varje plåt jag tog ut från ugnen, med nej det höll jag faktiskt inte med om Hade blivit lite väl mycket =)

Det som bakats idag är havreflarn, spröda havrekakor doppade i choklad och då negerbollarna.
Havreflarnen gör jag nog alltid något fel med, för jag får dem aldrig som jag önskar. Ann hade bakat förra helgen och då bl.a havreflarn och de va så goda. Men jag får aldrig till dem så. Får öva mer...
De som doppades i choklad, ändrade jag lite på, för jag hade inte så mycket blockchoklad som man skulle ha, så jag la till nougat ist. Blev nog bra det med, har inte smakat än.
Negerbollarna, ja Jocke tyckte om dem och Ninni med, jag själv har inte smakat på dem heller, inte ens smeten........va fasen...nåt är fel!!
Skyller på förkyldningen tror jag.

Nåja, vi blev klara med allt och sen gick vi raka vägen och badade!!
Ja, jag behöver inte säga vem som stod och tyckte jag tog för lång tid på mig att sätta upp håret, skällde på mig och blev en lycklig fis när jag va klar och vi satte oss i vattnet =)

Upp efter kanske en halvtimme och när vi va påklädda igen ringde Pappsen lagom. Ninni har slutat tycka om att prata i telefon, vill trycka på knapparna ist. Så jag satte på högtalartelefonen ist när hon skulle prata med Pappsen. Då va det roligare =)
Hon babblade på =)

Vi körde ner till pizzerian och när Ninni går in och får se Salle och skiner upp "Schalle". =)
Sen fick hon syn på Pappsen med och hennes kväll va räddad. Hon snackade med Roxana med och hjälpre henne städa lite =)

Jocke fick gå tidigare och Ninni somnade redan i bilen, men drack sin välling och somnade gott när vi kom hem =)

Nu vet jag inte vad som händer, kanske film...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0