Ändrade planer

Jag och Ninni hämtade upp mormor och Alex när Jocke hade åkt till jobb och vi begav oss till Citygross.
Vad kan jag säga om den rundan...nästan två timmar med en mamma som ser och går rätt dåligt. En Ninni som efter en timme började tröttna på det, en Alex som inte va så nöjd för att han tyckte att han inte hade fått tillräckligt med pengar med sig av far sin att handla för. (Snorunge!!) Och jag själv som va trött på det mot slutet och bara ville därifrån!
Alex fick sig lite pladder av mig så fort han började pipa om pengarna, ungen har allt för fan!
Sen blev han tyst, tänkte nog efter lite och sen blev han hur go som helst. Haha =)
Mormor blev nog nöjd, hittade gardiner som hon hoppats på, Ninni tittade på allt och hälsade på folk och hade sig, trots att hon blev trött på det.

När vi va klara och kommit tillbaka till mormor, så fikade vi och sen körde jag och lämnade Ninni till farmor och farfar. Där skulle hon sova över då det är jakt på listan imorgon bitti.
Ninni brydde sig inte nåt direkt att jag gick, kussarna va ju där och det va full rulle =)

Jag körde och släppte hundarna efter det och vi va i en hage utanför Hörby.
Jag tänkte mig ju inte riktigt för va, hade fel skor och fyllde dem med snö... Emellanåt försvann ena benet när jag trampade mellan två stenar som jag inte ens såg för all snö.
Men vi traskade på, hundarna hade jätteroligt och jag hade kameran med mig och fotade lite.
Dock blev det inte mer än strax över en halvtimme, för då va det delar av mina fötter som hade domnat bort helt.

Vi körde ner till pizzerian för att käka och hälsa på.
Mange kom med dit och jag gjorde äggröra med ost och skinka till oss. Jag blev så sugen på det! Gott!!
Satt där och funderade på om jag skulle gå och sätta på kaffe, när telefonen ringde.
Svärfar i andra änden "Du får nog komma och hämta din dotter".
Nej, tänkte jag, vad är det nu som hänt!
Hon hade hög feber och kräkte massor!
Tack och hej till pizzerian och jag körde direkt.

Det första jag såg när jag kom fram, va svärfar med moppen. Han städade efter Ninni!
Inne på toaletten hittade jag farmor med Ninni i knät. Lillskruttan va så varm, ögonen glänste och hon hade sovit där i knät på farmor en stund.
På med kläder och vi körde hem.
Ingen övernattning. Som farmor sa "tredje gången gillt". Alltså, nästa gång får hon ju sova där, der har varit något nästan varje gång, haha.

Vi kom hem, Ninni fick alvedon och bricanyl, så hon kan sova gott och hon drack nästan all välling.
Sen somnade hon snabbt.
Vi är nästan säkra på att det är de två tänderna som bråkar med henne.
Kusse Marko va precis likadan när han va liten och fick sina tänder, blev jättedålig.
Men, lika bra att hon får va hemma.

Det skulle ju blivit jakt, men det får bli för Jockes del. Vet inte riktigt när han ska iväg, men är nog tidigt...

Så, nu ska jag slappa och va lite social med mannen min som precis kom hem =) , är lite trött faktiskt efter denna dagen ändå.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0