Vila-när jag dör

Det slår nästan aldrig fel - så fort jag ska vila, så är det nåt som gör att det inte går alls som jag önskar. Det är så jävla irriterande!
Innan idag när vi kommit hem, efter att ha lämnat Jocke på jobb och sen varit på Citygross en sväng, så somnade Ninni och jag hade precis fixat allt och satt på en film som jag kunde somna till, jag hade den mysiga filten redo att  svepa in mig i och myskläder på. Då fick de jävla hundarna ett busryck i hallen och väckte Ninni. För helvete!!
Jag försökte somna om henne, men det ville sig inte. Gollehundarna höll på att busa och hade sig och Ninni kom inte till ro igen.
Nähä.
Vi åt gröt och mös och lekte. Fick dammsugat och sen va klockan så mycket så det va dags för Ninni att gå och lägga sig för natten.
Vi la oss i sängen tillsammans, Ninni åt sin välling och sen låg vi där, jag nynnade för henne och hon mös till det och va på väg att somna. Då ringer telefonen.
Jag sket i den och försökte få Ninni att göra det samma. Det slutade ringa och vi gosade till det igen.
Jag höll på att somna och Ninni va nästan helt väck.
Då ringer det igen efter kanske 15-20 minuter.
Jag går upp och svarar - Jocke. Nä han viste inte att jag nattade Ninni, men fy fan vad det är störigt när allt blir som det blir.
Ett nytt försök, trött som fan och irriterad gick jag och la mig igen och tröstade Ninni som vaknat. Hon somnade och jag va med på väg att somna när gollehundarna satte igång igen!!
Och telefonen ringde igen. (hade satt den på ljudlös, men hörde hur den låg och vibbrerade....suck)
För att inte Ninni skulle vakna, så fick jag lägga henne i sin egen säng och komma ut till hundarna...
Nu ligger de med och sover, Ninni sover och jag sitter här och ugglar.
Vila nu?
Nä så fan heller, det är säkert nåt som kommer se till så jag inte får det. Och jag har skickat till Jocke att han kan ringa igen, så han gör förmodligen det när han får tid. Eller inte-skulle inte förvåna mig. Haha!

Va fan, skrattretande...alla dessa typiska saker som brukar hända när jag hade tänkt ta en liten vila hände på samma kväll. Skitroligt!

Nåja, nu har jag fått kräka av mig lite, ska lägga över bilderna från kameran till datorn från nyår nu tror jag. Det är roligt iaf =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0