Nyårsfirandet 09-10

Vid 5-tiden va vi hos Mange och Jojjo.
Karlarna tog sig an matlagningen, så jag, Jojjo och Ninni tog det lugnt, Ninni vilade en stund och vi satt och snackade tills det va dags att sätta oss till bords för förrätten.


Ninni i sin nyårsblåsa =)









Männen i köket



Förrätten!




Den förrätten är bara så jävla god. Jocke började göra den till nyår 07-08 och då va Mange med och firade =)
Lagom mätta i magen så vakade Ninni med, hon fick lite mat i sin mage av Jojjo. Jocke och Mange satte sig och tog det chill och drack whisky och jag tog disken.






Vi satte och oss och snackade och tog det lugnt och senare tyckte vi det va dags för varmrätten och Jocke och Mange satte igång med det. (Blev ingen bild påden tyvärr) Undertiden nattade jag Ninni och Jojjo passade på att ta ut Tossi en runda.
Atlas och Cox hade vi i bilen, hade en värmefläkt till dem så det inte skulle bli för kallt.

Varmrätten va ju med som väntat så javla god. Massor av vitlök i fläskfilén och svampsåsen blev kanon. Jocke är en kanon kock! =) Mange är med duktig han, han hjälpte Jocke i köket hela kvällen =)
Mätta och nöjda blev vi och jag blev trött. Oväntat....nej inte direkt =)
Men Red Bull till mig och de andra drack sitt. Sen blev de kaffe med ju!

Lite bilder från kvällen =)












Jojjo ser inte riktigt klok ut på denna bilden, men Ninni kastar ju bollen så fint. Sorry Jojjo!! =)









Ska vi leka?



Leka "Titt-ut" är alltid kul =)












Vi satt och snackade och tiden bara fläg iväg hela kvällen. Klockan närmade sig 24.00 och vi gick ut med bubbel och glas till....dimman som kommit!! Så typiskt nyår!!





Skål och gott nytt år!



Gott nytt år Babe!!




Vi såg inte många raketer, men vi skålade och sen gick vi in i värmen igen.
Vi hade planerat att äta glass med coctailbär till efterrätt, men vi kom aldrig så långt med det =)
Kortleken kom fram och vi spelade poker. Mer och mer alkohol intogs av de andra och jag hade slut på mina Red Bull och blev bara tröttare och tröttare. Ninni sov inte helt 100, kom inte till ro som hon skulle riktigt och vaknade till nån gång. Vid 4-tiden tror jag det va så vaknade hon till igen och jag gick in och la mig hos henne. Sen kom Jocke in och sa att det va dags att ta oss hemmåt. Jag va sååå trött och tackade inte nej.
Vis 5 va vi hemma och vi somnade allt gott =)

En riktig kanonkväll. Lagom av allt och god mat och kanonsällskap att fira nyåret med. Som vi sa, nytt år, ny start och bättre år framför oss =)

Tack alla!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0