Inte riktigt allt

Nä, vi har inte hunnit med riktigt allt vad jag hade tänkt idag. Men nästan iaf, det är bra städningen kvar och det fixas snabbt till imorgon =)

Jag började tvätta vid 10/11 tiden idag och det dryga är att det som hänger och torkar inte är klart än!!! Förstå att jag inte trivs med tvättstugan.
Men sålänge man kan boka sista tiden, så kan det hänga där tills det är klart.

När jag kom upp från tvättstugan en av gångerna va allt upp och ner här hemma när jag kom tillbaka. Fattade först inget, men sen såg jag Jocke och Ninni i köket. De hade röjt undan för att MÅLA!!!
Fy fan vad najs!!
Jag och Ninni roade oss med att påbörja röjandet i garderoberna och Jocke målade på. Sen när Ninni vilade och Jocke va klar, så målade jag det jag brukar, uppe och nere.
Det är så skönt att allt som ska målas är målat nu. Nu kan vi ju gå in på finlir överallt och fixa till köket med. Har en gammal bordsskiva som ska bli två hyllor i köket. Jocke ska fixa =)
Sen ska vi väl måla ena väggen i storarummet med, men vi har ju inte rikigt bestämt oss för vad vi ska måla. Får se lite hur allt här ser ur när soffan kommit på plats med, hur vi ska möblera.


Sen blev Jocke sugen på smörgåstårta. Så det skulle vi ha till middag idag. Han pratade med Ingegerd hur hon gör sin, för den är bäst!!
Mange (Pärup) kom, han blev lockad av smörgåstårtan =)
När Jocke fixade maten, så röjde jag tillbaka det jag röjt upp i sovrummet. Fick inte iväg vad jag ville, med kan ta det imorgon, har fått väck lite lådor och sånt iaf.
Maten blev klar och fan vad gott det blev! Och shit vad gott det kommer va imorgon när vi kommer äta den till frukost med!!! Mmmmm!
Vi har dock ingen äggdelare, så jag delade äggen och de blev ju inte superfina. Men skit samma, maten ska ner i magen och det ska smaka gott =)




Mätta och nöjd. Mange åkte hem och efter lite bus så tog vi ett litet bad med Ninni innan hon gick och la sig.





Ninni står och dansar =)



Konstige Cox =)



Hm, vänta lite...



...sådär ja!



Ligger ni bra?



Konstige Cox chillar och kollar tv...






Ninni flörtar med kameran! =)



Nu sitter vi här i soffan, kaffet som är klart nu ska jag snart hämta. Jocke sitter och läser och hundarna ligger och sover.
Ska ner och kolla läger med tvätten och sen ska vi se film =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0