De bidde storm!

Ja, då är vi hemma!
Det va vår bil ner till pizzerian idag, jag skulle ner och hämta Jocke och Salle sen va det tänkt. Men så blev inte fallet.
Jag hade tänkt att jag skulle te en sväng till Åsa när vi hade ätit och allt sånt och sen hem. Men när vi väl hade kommit så långt så va snöovädret i full fart och jag ville verkligen inte sätta mig i bilen för att köra iväg och sen köra tillbaka igen. Så vi fick stanna på pizzerian. De är ju inte sås hejhopp jättebra på att ploga vägarna där ute på lannet...
Ninni har haft hur kul som helst. Micke (Vollsjö) va där och Ninni är ju så glad för honom!
Vi har ätit en massa och Ninni har snackat och busat och haft sig.
När vi åt pannkakor så hade vi sylt med och Ninni tyckte det va supergott, hon t.om tog upp tallriken och slickade den ren! =) Tyvärr glömde jag faktiskt kameran, annars hade ni fått en den kanonbilder på skruttan...
Nu ikväll när jag diskade lite så satt hon i stolen vid mig och då tyckte hon att hon skulle bada. Där va ju en massa vatten!
"Daåda,daåda!" Tyckte Ninni och tittade på mig och började dra i sina kläder. Inte så poppis då när jag sa att nej, Ninni kan inte bada här... Men hon fick plaska lite med vattnet och sen hittade vi på annat ist så det glömdes lite. Men helt glömt va det inte och Pappsen lovade att om Ninni inte hade somnat tills vi kom hem, så skulle vi bada.
Ninni höll sig vaken och trots att det blev en lite sen kväll, så tog vi ett litet bad innan välling och sängen =)

Japp, storm fick vi. Nu är den över och skönt är väl det, hyfsade vägar va det väl ändå, nu när vi körde hem och det va inte så kallt som jag trodde det skulle va. Men halt som attan...
Får väl se om snön som kommit får stanna eller inte. Om det kommer bli mer snökaos innan vinterna är över eller om detta kanske är det sista och våren kan få komma sig smygandes så småningom.

Imorgon. Ja vad som händer vet jag inte än. Men om inget annat så ska det bli ett målat kök iaf =) Soffan har vi fått reda på kommer dröja till slutet på veckan....tråkigt det ska ta tid, men den som väntar på något gott....=)

Haha, Cox satt framför tv´n här innan och tittade på fotboll =)
Han är en väldigt speciell liten hund. Snäll som få, lugn...och han har sina små konstigheter. Han sover på alla möljiga konstiga vis. Kan ligga i korgen och sova...med huvudet hängandes över kanten!
Vi upptäckte igår att han "lyfte"  ena överläppen. Killen flinar!! Prata golligt med honom och han blir glad och flinar med ena läppen! =)
Knashund!

I helgen ska jag handla målarsaker!!!! Längtar! =)

Nu ska jag se vad som händer, om det blir film eller nåt innan sängen skriker efter oss. Eller efter mig iaf, jaga är ju den som blir tröttast först här... =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0