Vad?

Ett humör som svänger som en vals, märks tydligare för de i min omgivning och speciellt för Jocke. Vad det är frågan om - ingen aning.
Gravid? Ingen aning, får väl köpa ett test.
Men tror inte det, fast man vet ju aldrig. Då får vi börja tänka om igen.
Jag vet att en del av er flippar nu bara av att jag nämner det, men snälla ni - ta det chill!!
Humöret kan ju faktiskt bero på en del andra saker med.
Vad jag själv känner, så känns det mest som att jag inte räcker till som jag önskar. Och då reagerar jag med att bli irriterad och ledsen. Har jag varit dum någ och målat upp en bild för mig själv som sen inte stämmer med verkligheten, så blir jag besviken och ledsen.
Jag har inte tänkt på humöret på det viset som jag gör just nu och det som slagit mig är just att jag känner att jag inte räcker till. Att nån kommer i kläm när någon annan behöver mig, att jag inte har åtta armar, två famnar, fyra ben och inte kan dela på mig.
Saken är den att om jag känner mig besviken och ledsen på mig själv, även om det kanske egentligen inte behövs, så visar inte jag det genom att bli just ledsen. För varför böla över att man själv inte klarar uppnå sina egna krav, då blir det en irritation ist. Som sen i sin tur går ut över andra. Knäppa jag.
Har det kanske varit för mycket runt omkring mig som dragit med mig ner i skiten och deppigheten?
Har jag kanske en släng av en helt vanlig prestationsångest?

Jävla skit är vad det är och jag är trött på det iaf. Nu blir jag bara arg på mig själv, för sånhär är inte jag.
Problem är till för att redas ut och det jag ska göra är att bara va jag. Skita i om tv´n är dammig och jag inte är hemma på hela dagen och skiter i att damma av den när jag kommer hem. Ta allt som det kommer och inte tänka så mycket på vad jag måste göra.
Ska kanske följa ved en man sa till mig en gång "ta bort ordet 'måste', det finns inga 'måsten', man kanske behöver göra något men man måste inte."
Han har rätt, 'måste' är ett rätt tungt ord, som kan ställa till en del bekymmer, speciellt om man man sätter ordet framför en hel del saker som fyller ens vardag.
Jag har ju bara mig själv att skylla... =)

Så, nu har jag fått böla och kräka av mig. =)
Jag fick sova länge i natt, somnade när klockan kanske va 10 och fick sova tills i morse. Det behövdes och känns jättebra i kroppen.
Man behöver få va trött ibland, precis som man faktiskt får lov att va på dåligt humör, man kan inte skutta runt jämt och ständigt och tjoa och ha ett leende på läpparna.
Bara få va, det är skönt =)

Hoppas ni alla får en bra dag, vad vi ska göra vet jag inte. Jocke ska ner och träna tror jag iaf, annars vet jag inte.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0