Tji med det

Mätt efter en supergod middag. Kuckling och hemmagjorda klyftpotatiar och den starka såsen som vi hade igår med.
Nybryggt kaffe är upphällt och det ska smaka gott när det svalnat av så pass så jag kan dricka det =)

Det har inte blivit nåt maraton än idag. Vid middagstid när Ninni hade vilat och hon verkade klart piggare än de andra dagarna, så körde vi upp till farmor en sväng och hälsade på. Vi drack kaffe och spelade Yatzy. När det va viledags för Ninni kom jag på att jag hade lagt fram napp och snutte på soffan hemma innan vi åkte.
Ja, jag mitt dumma nöt hade ju inte mer än gjort det och där gjorde ju inte de nån nytta när Ninni skulle vila...Jocke körde hem och hämtade sakerna och sen somnade Ninni på ett kick.
När Ninni vaknade igen så körde vi och handlade och Ninni stannade och busade med farmor så länge, sen hämtade vi henne och körde hem.

En fika till Ninni, men hon åt inte allt. Hon började väl bli lite hängig igen och vilade igen.
När hon vaknade va febern på besök igen, med besked. Alvedon och middag. Men middagen ville hon inte ha.
Hon drack bra, men sen va det inte mycket mer med henne och det va sängen som gällde igen.
vi som tyckte hon verkade va på bättringsvägen, va pigg och inte speciellt varm i morse och så som hon varit vaken och igång idag har hon inte varit denna veckan.
Men nu är det precis som att hon rasat igen. Om det har med att hon varit igång så pass idag, ja kanske. Men jag gilar ändå inte läget nu och har hon fortfarande feber imorgon så är det läkaren som gäller. Jag tror inte att hon kommer va feberfri om jag ska va ärlig, verkar inte så på henne.
Jag hoppas bara att det inte är något allvarligt.
Kanske 5-dagarssjukan, sa Jocke nu. Ja, det kan det va. Ska kolla upp om den nu.
Hon är så tapper och tuff lilla Ninni-skrutt, hon skrattar och busar vad hon orkar =)
Nu är hon uppe igen, försöker vad hon kan, men ser så hängig ut. Stackare!

Får se om vi tar en av filmerna ikväll, men alla tre lär det nog inte bli. Om inget annat så är det jag som kommer somna...

Nu är det kaffe!! =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0