"Skämtar du!?"

Ninni gick och vilade, Jocke tog sig till jobb och hundarna va så lugna och fina. Jag la mig på soffan och slötittade på halvkassa program och försökte vila.
Vaknar till av att telefonen ringer, svarar och hör något i stil med "skämtar du?"
Jocke tyckte det tog för läng tid innan jag svarade och blev väl orolig. Samtalet har kommit. Förstärkaren är i Malmö!
Under de närmsta munutrarna fick jag nästan hela dagen planerad och detta diggade inte mitt fortfarande trötta huvud.
Men efter att ha fått vakna till ordentligt så föll allt på plats och jag hängde med. Så nu är allt fixat, Mange kommer hit och ska följa med mig (Jocke vill inte att jag skulle köra själv ifall det blir snökaos), Ninni ska lämnas till mormor. Jag har redan lagt ner kvitto och pengar i jackan och är redo att ge mig iväg så när som på att jag måste byta om med. Inte åka till Malmö i mysbyxor och t-shirt inte! =)
Sen är den hemma =)

Ninni har vilat länge och hon verkar komma in i sin vanliga rytm igen, hon tar kanske en liten vila till innan hon lägger sig för natten.
Mormor är jätteglad att Ninni ska dit och va där så länge, va ett litet tag sen de träffades nu, så de har att snacka om =)

Nu ska jag byta om och sen är det bara att köra när Mange kommer =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0