Sjuk-Ninni

Snuttan är sjuk. Hon har feber och är hes.
Igår innan vi gick och la oss så vaknade hon till och hon fick komma och somna om hos oss i vår säng. Men sen har hon sovit i sin egen och vaknade som vanligt i morse. Drack sin välling som hon brukar men sen har det inte varit mycket med henne. Hon försöker, det märks, den lilla stackars hesa rösten gör vad den kan, låter ju så sött. Men slött har det varit och mest halvmys/halvförsök-till-bus i soffan och nu ligger hon redan och vilar igen.
Hon har fått alvedon och mer än såhär kommer det nog inte bli idag.
Vi ska ha en hemmamysdag Ninni och jag, det enda vi ska är och köra och handla, men ska se om jag inte hinner sticka och göra det innan Jocke åker till jobb.

Tycker synd om snuttan, inte kul att se henne sjuk, men hon är ju en tapper tös och reder sig bra. Får bara hoppas på att det inte blir värre än såhär.
Men sovit gott i natt har jag inte gjort, har nog undermedvetet varit på vakt, för jag har vaknat en del gånger då jag hört att Ninni vänt och vridit sig och gjort små kvidiga läten. Men det är bara att lägga sig i sängen och vila med henne sen idag när slöheten kommer ikapp mig =)

Bajbaj på er, höres later



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0