NAD:en är hemma!

Nu sitter jag här i soffan och lyssnar på musik. Och ja, förstärkaren är hemma och jobbar på =)
Det blev en fullbokad eftermiddag ju.
Mange kom och vi körde så jag fick lämnat Ninni hos mormor. Hon va nog jätteglad för att få hälsa på mormor igen, jag kände inte direkt att jag skulle bli jätte saknad när jag gick, för när jag stod i hallen och vinkade på Ninni i köket så fick jag visserligen en slängpuss av henne. Men sen tog hon tag i köksdörren och stängde den!!
Jaha, då går jag väl... haha, skitunge =)
Iväg och hämta pappas bil som vi fick låna, vi har ett däck som är lite halvkass och vill inte köra ända till Malmö och det börja pusa massa luft på vägen.
Bilen hämtad och sen begav vi oss och sen stod vi vid kassan inne på Hifi-klubben och de hämtade förstärkaren. När jag sen skulle betala, så började han då, Ja då blir det två tusen blablabla nånting.
Visst, säger jag och räcker fram pengarna. Men sen slår det mig att nej, det stämmer ju inte med vad Jocke sa till mig. Så jag sa till om det och menade på att en del hade ju redan batalats när den lämnades in.
Jaha, har ni gjort det.
Ja.
Har du kvittot då?
Nä. Fan, jag visst att det skulle va något!
Ok...ja vi ser datumen här, så jag ska kolla i kassan. Vet du vilken kassa det va?
Nä, jag va inte med.
Ja, här har vi det.

Han fick namn och sånt och hittade till slut kvittot och allt va i sin ordning. Lite väl surt att behöva betala det en gång till...
Pengarna fick han och sen va det tack och hej =)

Vi körde ner om pizzerian och käkade och hälsade på innan vi körde till Hörby igen.
Jag lämnade förstärkaren hemma, pappa ringde och frågade om han fick träffa Ninni när jag kom och lämnade nycklarna. Ja, om han väntade lite så jag hann hämta henne bara =)
Sen stack jag inom Viktoriahörnan och handlade lite, sen till pappas garage för att ställa in bilen. Jag hade två pappkassar med tvätt från pizzerian, påsen från Viktoria och en pizza till mamma som skulle med till vår bil som stod en bit bort... Inte nog med att det va en del att bära, ena handtagen gick lossnade i ena fästet! Ja, men det gick ändå...och sen lossnade det andra handtagets ena fäste, på samma påse!!!
SUCK!!
Jag knölade mig fram till bilen och packade in sakerna, körde och hämtade Ninni som blev gladfis när jag kom. Bättre än att få en dörr stängd =)
Sen bort så morfar fick träffa sin gullunge.
Där fick jag en kopp kaffe med och vi satt och snackade lite, klockan sprang iväg och jag va inte hemma förrän vid halv tio!
Ninni i säng, in med alla saker, rasta hundarna och sen in och diska.
Blev mycket ett tag där och jag tycker det är väldigt skönt att sitta här och ta det chill nu ska jag säga =)

Är lite trött faktiskt, en film och sen ska jag sova!!


Här är den =)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0