Fik och Vollsjö

När Ninni äntligen vaknade, så körde vi till Therese och Lucas.
Men innan vi kom dit så stannade jag till för att köpa kvällsposten så att jag fick den första sagoboken, hade ju tänkt samla alla.
Först körde jag till affären här precis vid oss. Jag frågade i kassan, han tittade lite bland tidningara och jag fattade att han inte hade en aning om vad jag pratade om.
"Nog slut, komma nog morgon"
"Jaja, ok"
sa jag och tänkte att det är bara att spela med. Dummer.
Vidare till vikotriagodis och där hade de boken med och jag gick med tidning och bok till kassan.
"Den kosta..." och så tittade han på bokförpackningen.
"Nej, jag ska inte batala för den. Det står att man får denna boken på köpet, att den är värd 69 kr. Det är första boken, så den får man och man får betala för resterande böcka och man måste köpa tidningen med"
Han tittade konstigt på mig.
Bara våga försöka ta betalt för boken din dumme, snikne *biiiip*
Han tittade på boken igen och på mig och sa bara "ok".
Han fick sina 11 kr som han ville ha och sen gick jag.
Nu har jag boken iaf! =)
Ska bara komma ihåg att köpa den varje söndag nu med bara...

Ja, sen blev det kaffefika!
Lucas vaknade en liten stund efter att vi kommit och sen lekte han så snällt och fint i lekrummet. Ninni dissade honom och va ute hos oss ist. Happ.
De fick varsin pinnglass och det va ju jättegott! =)
Tiden rullade iväg rätt fort och Ninni blev trött. Det va hög tid att köra ner för middag med.
Så ner till pizzerian där vi även träffade Mange och självklart va Ninni glad över att få träffa sin flört =) De ritade och hade sig och sen åt vi.
Ninni käkade köttbullar med pommes och Bajasås. Hon hade en pommes som hon doppade i såsen och sen åt hon bara såsen från den. Skulle hon ha pommes, så tog en ny pommes som hon åt på =)
Mange körde, men sen kopm en annan kompis. Micke (Vollsö)!
De hittade på sitt och sen va det dags att köra hem.

Ninni fick välling och sover nu gott, hundarna ligger här vid soffan och tar det chill. Jocke sitter och tittar på hockey och ja...vi ska film ikväll, kanske spela lite med.

Imorgon ska vi ut till Skogstrollen. Försöka fixa en mellanvägg till hundarnas bilbur. De behöver lära sig att va åtskilda och Atlas ska få kunna ligga i lugn och ro utan att Cox hängades i halsen. Golle! =)

Hoppas ni haft en bra helg!
Foto från idag får ni imorgon!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0