Trög eftermiddag

Nu sitter jag här och är lite i valet och kvalet om jag ska laga mat till mig och Ninni eller om vi ska vänta på Jocke.
Han fick ett jobb till att ta, så jag vet inte när han kommer hem och han har inte ringt upp igen. Vet inte om han va på firman eller på det jobbet...

Lillan ligger här hos mig i soffan och har hicka. Inget som henne på bra humör direkt, hon kan inte koppla av ordentligt för att somna och sen tappar hon nappen.

Blev en såndär trög och lite seg eftermiddag. Jag tittade klart på filmlen och vilken film! Vet inte hur många gånger jag höll andan, fick gåshud och to.m lite tårar i ögonen.
Lätt att jag skulle kunna se den igen redan ikväll!
Sen passade jag på att vila när filmen va slut. Men går fan inte att vila ordentligt, hundarna går rundor, hundarna vaktar, hundarna ska börja leka eller bråka.
Märks det att de står högt i kurs hos mig just nu?
Dryga är att när vilan blir sådär hattig, så blir jag så seg ist för utvilad. Mer trött nästan...och kommer inte igång igen ordentligt.

Nä, jag är hungrig och Ninni börjar nog med bli hungrig, Jocke får värma maten sen när han kommer.
Om han ens tycker om det, det är lite det jag ville höra med honom...jag tänkte göra fyllda paprikor i ung. Fast utan paprikor! haha
Jag tycker det är jättegott, men inte paprikan, så jag äter bara ris-och-köttfärs-fyllningen. =)
Vi har lite paprika kvar i kylen, så den kan få smaksätta färsen för jag tror inte vi har paprikakrydda.
Man kanske kunde lagt allt i en firm sen och lägga ost på och sen in i ugnen en liten sväng...? M Hmm...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0