Tar sin tid

Ja, allt tar sin tid och det tar sin lilla tid att bli klar för att ge sig av till affären...
Ninni va lite bättre i magen idag iaf, hon väckte mig vid 9 och behövde en ny blöja. Sen har det bara rullat på här hemma.
Byte på Ninni och nya kläder, hon fick lite mjölk och jag bäddade ner henne i soffan till Mumin. Hundarna fick komma ut, de fick frukost och sen lät jag dem va lite på altanen och busa. Pratade med Jocke i telefon lite då och då, när vi båda hade tid att snacka. Han, stackaren har haft en skitmorgon! Inget kul.
Vi vet iaf nu vad vi får för bilen och vi kan börja leta bil. Något possitivt iaf!! =)
Sen när Jocke ringde en av gångerna fick jag avsluta direkt...jag hade precis gett Ninni alvedon då hon kändes lite varm. Hon surplade i sig det lite väl fort och började hosta, vilket lede till att hon kräte upp allt igen.
Men det va ingen spyflod direkt, hon hostade och kräkte upp lite i omgångar, så jag hann fånga upp det med torkservetterna. Men sen hann jag inte med en gång och hon fick lite på sin hand. Då rasade Ninnis värld!
Snuttan min, hon tyckte inte alls om det och tur va så va hon klar, så vi gick till toaletten, av med kläderna och hon fick skölja munnen och borsta tänderna.
En maskin med bajs och kräktvätt är nu igång...
Sen pratade jag med Jocke igen och jag tittade på bil som vi kom överens om att vi ska köpa. Han ringde på en annons och vi ska se om Jocke kanske kan åka och titta på den. Så ska vi se =)
Först tänkte vi köpa en annan, en King Cab-stuk av bil. Men sen snackade vi om det nu idag och vi köper nog en volvo 945 nu, stoppar lite pengar i hål som finns och lite till oss. Så har vi en bra fungerande bil och har även blivit av med hål.
Sen, kanske till sommaren eller hösten, så kollar vi efter en annan bil till.
Jocke kom fram till sitt jobb, vi la på, jag gjorde en macka till Ninni och lite svag saft (lite godare att dricka än bara vatten iaf) och nu har jag precis ätit mina mackor och gett Lillan mat med.
Ninni sitter och småäter lite, tittar på Mumin och ser lite allmänt hängig ut. Men hon vaknade ju tidigare än vanligt med, så hon går nog och lägger sig för vila när vi kommer från affären igen.
Jag tänkte att vi ska gå så fort Ninni är klar. Hon ska åka på sin fina scooter dit som farmor hittade till henne igår när vi va på Pema =)

Hundanra ska få va själva hemma när vi går till affären......jag säger inte mer, så har jag inget sagt....

Nu ska jag se om Ninni börjar bli klar så vi kommer iväg innan hon blir för trött igen.



Kommentarer
Postat av: Emilie- Mamma till Liam

trist med bilen...vad vill ni max ge för en bil, måste det vara kombi ?

2010-12-20 @ 14:06:19
URL: http://grese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0