Snö i mängder!

Ja, det snöar, massor!!!
Jocke fick igång bilen i morse, men kom ingenstans för det. Snö, snö, snö överallt!
Han försökte och försökte, jag gick ut och gjorde...ja...inte mycket som hjälpte iaf. Men Jocke fick lite kaffe iaf =)
Han ringde Micke som kom med sin 4-hjuls drivna bil...den satte sig den med...
Men den kom loss och sen kom en traktor, som brukar ploga vägen här ibland. Så han hjälpte dem att dra upp jobbebilen till vägen =)
Sen plogade han våran gemonfart med! En peng för det, så han kommer ploga igenom vårt med i fortsättningen när han ändå kör här förbi =)
Skönt!

Åsa kom. Men fick köra igen. Inte lönt att chansa för myclet i detta vädret, alla barnen i bilen med ju!
Så cheesecake blev det inte fikat på, då kan vi ha den imorgon ist och mumsa på =)
Får göra cheesecake till Baronfamiljen sen igen =)

Ja, Jocke kom iväg och jobbade, de har två jobb i Höör. Men sen har de ett jobb i Ystad...inget jag gillar övermycket direkt.
De avråder folk att köra åt det hållet, kan inte garantera att vägarna hålls bra. Blåser ju så mycket. Och de håller på att dra upp bilar som kört av...
Får väl se hur det blir.

Ninni vilar nu, Lillan har precis vaknat igen och ligger här och tuggar på sitt finger och snackar lite =)

Blir en lugn mysdag idag. Har dammat lite och städat toaletten. Ska plocka undan lite och damma lite till sen, men annars händer inte mycket.
Kan ju se om vi kanske bakar gifflarna. Får se lite vilket humör Ninni viknar med. Hon är ju inte dålig längre, men igår eftermiddag va hon gnällig och väldigt klängig, skulle helst bli buren hela tiden eller så skulle hon sitta tätt intill mig i soffan.
Under förmiddagen har hon varit ganska pigg och glad, så vi ser vad som händer sen.

Nu ska jag iaf ha mig en kopp kaffe!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0