Lille julafton...

Ja, man brukar väl göra något speciellt av denna dagen egentligen. Men det har inte vi, det har varit som vilken annan dag som helst. Förutom allt klödd i morse...hehe.

Men, vi har bakat bröd idag jag och Ninni =)
Fasters recept, men jag la till solrosfrön denna gången, får se hur det smakar. Kanske mög! Men då vet jag iaf att jag inte ska använda det fler ggr iaf =)


Ninni hjälpte till vad hon kunde =) Sen åt hon mjöl...



När degen jäste, klaffade allt så bra så att Lillan åt och sen va vi klara när degen jäst klart =)
Jag gjorde brödet, Ninni fick en liten bit deg att knåda, men den åt hon upp. Misstänkte ju detta, så hon fick som tur är bara en liten, liten bit. Hade nog kunnat bli lite ajaj i magen annars...


Färdigt!



Sen gjorde jag varma mackor i ugn när vi ändå hade värmen i ugnen.
Vi åt inne i storarummet idag, mys =)
Maria kom innan ikväll en liten runda och lämnade klappar. Strax efter hon hade gått såg jag att hennes fotspår redan hade försvunnit...det blåser som attan och blir ju inte bättre av att det snöat hela dagen med...

Lillan har varit på ett lysande humör idag, skrattat och snackat och vi har myst alla tre framför kaminen på Lillans babygym. Har tagit bort bågen när jag tvättat den, sen har den inte kommit på igen, så vi kan ligga där och mysa.

Hundarna har varit rätt lugna och trevliga här inne idag. Ute har de haft smått problem med att ta sig fram...vi kan snart inte se vårt staket längre, så det är rätt mycket snö nu...de får kämpa på =)


Han har sin egen lilla stil =)



Cox med, han har inte slutat ligga rak lång än...



Blir nog en väldigt lugn kväll. Jocke är på G hemåt, tack och lov i en bit!
Fick reda på att de dragit upp nästan 500 bilar mellan Tomelilla och Simrishamn idag och jag har haft lite koll på Trafikverkets hemsida under dagen och där är det "röda" vägar från Hörby och neråt. Så när han va på väg ner till Ystad hade jag lite halvont i magen...
Men han är på väg, ropar inte hej förrän han kommer innanför dörren, för då händer det säkert nåt.

HA. Ja, det måste jag ju berätta!!
Jag kom in, hör musiken i början av Shrek, Ninni säger stolt "titta geek, Ninni fissa". Hon har fått igång filmen!!!
Den hade stått på, så jag vet inte om den hade tagit slut eller hur långt filmen hade gått när Ninni gick och satte sig i soffan, men hon hade tryckt och fixat (vilket hon vet att hon inte får, men struntar i att veta ibland) och där va Shrek, från början.
Inte klokt!
Hon va jättenöjd och jag tappade hakan. =)
Annars, när det är Mumin hon tittar på och har en sån stund där hon struntar i att hon vet att hon inte får trycka på knapparna, så brukar det bli att hon ökar farten på filmen. Låter lite kul när de finskbrytande trollen babblar på i full fart :D
Räkna till 5 kan hon med snart!!!
Till 3 har hon kunnat ett tag, men igår kom hon till 4!! Sen sa hon 5 bara sådär och nu är hon inne på 1,2...5. Så hon ska bara få dem i rätt ordning och inte hoppa över de andra siffrorna =)
Färgerna börjar hon få bra koll på med. Vissa bättre än andra såklart och inte alla möjliga färger då...men vit, gul, grön, blå, röd, rosa klämmer hon! =)
Rätt grym vår tös!

Så gott folk, imorgon är det julafton. Vi kommer bara ta det lugnt med en samlad familj här hemma. Och jag kommer gå och hoppas på att Jocke inte får en massa jourjobb.
Om vi inte höres imorgon, så önskar jag er alla en riktigt god jul, en bra, fin och trevlig dag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0