Go midda på er

Fick precis en kaka av Ninni som hon bakat i sitt kök. Själv tog hon sig en korv =)

Gick här och funderade när jag gått upp om min telefon ringde i morse eller inte. Jag ställde klockan ifall Jocke inte hade gjort det innan han somnade igår.
Frågade Jocke när jag pratade med honom nu och jo, den hade ringt och jag hade klöddat med den och visste inte hur jag skulle stänga av den.
Det kommer jag inte ihåg nåt av...trött? Ja, verkar så =)
Men jag kom iaf ihåg att Jocke sa hejdå till mig. Det är det viktiga!

Nu sitter jag här och blir servad med kakor, som sagt. Lillan har somnat igen, mätt i magen.

Vad vi ska hitta på idag, ja det vet jag inte riktigt än.
Blir väl en vända ner till "bettefinne" och sen om jag pallar organisera det, så ska vi ta oss till affären och köpa jäst så vi kan baka kokosgifflar.
Men...får som sagt se om jag pallar. För en jäst.
Det är ändå hundar som ska fixas. Och lyssnas på när man går och de står och skäller....sen ska de fixas in igen och de är extra golliga nu när det är en massa snö. Plus att det vekar finnas en bit av överskottsenergi i doggsen.
Känns som det hela kommer bli en energiläcka och att jag rent ut kommer skita i det.
Det snöar mer nu också och skulle det bli som förra gången, så kommer jag få bära Ninni en bit med och det är inte det lättaste bland all snö och Lillan som är sjalad...
Se om Jocke kan stanna till ist och köpa en jäst, så bakar vi imorgon ist....så svårt va det att komma fram till det.

Kanske vi kan måla lite ist idag. Ninni fick nya vattenfärger av Mange i pressent. En saxofon och en fin nalle fick hon med av honom =)
Saxofonen blev dock kortvarig...nej ingen förälder som blev trött på den och kastade den. Det va Cox som tuggade i helgen.....rövhund!!
En kassa apparat med en liten shoppingkorg, varor och pengar fick hon av faster Maria med familj =)
Nalle och la-la av morfar =)
Städkit, med dammsugare, golvmopp och hela köret av farmor och farfar Fribbe =)
Docka med badbalje-kit av moster Marjo med familj =)
Bakverktyg, eltandborste!! med tandkräm av gamelmoster Ingegerd och töserna =)
Ja, och köket av oss =)

Ninni och ja vi, vi tackar alla så mycket för de fina pressenterna!!
Vi skulle ha firat Ninni lite inne hos mormor tillsammans med moster Russi nu i veckan, men vi kommer ju ingenstans...så det får vi ta en annan dag.


 

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0