Aj i ryggen...

Sedan jag de gångerna somnade sådär krokigt över soffans armstöd när jag skulle ge Lillan nappen, såhar jag haft ont i ryggen. nej, inte så konstigt, det är ju inte överdrivet smart att somna så. Men kunde inte riktigt hjälpa det, bara slocknade ju...
Men. Ont har jag, inte så överdrivet ont hela tiden. Känner av det. Men när jag gör något, som sågar ved eller som ida, skottade snö, så får jag ont. Likaså om jag sitte lite halvpäsigt.
Drygt. Väldigt drygt.
Känner mig som en gammal kärring när jag sen ska resa mig ibland...

Men va fan. Löser väl sig det med.
Hade kanske behövt komma till en såndärade som kan knäcka och sträcka rätt kroppen på mig.

Ja, jag fick skottat fram vår soptunna idag. Är glad att jag hade på mig skidstället, för på vissa ställen hade jag snö upp till knäna.
När jag gick där och skottade, så såg jag att vår granne (som vi inte är bundis med) har sneddat genom vår infart. Allt hon gör retar en, så även detta. Bara för att hon har låtit sin infart på det hållet växa igen helt, så behöver hon inte använda vår. Då kan hon röja sin egen eller använda den på andra sidan son inte är igenväxt.
Så. Då bestämde jag mig för att skotta lite mer och lägga den snön på gränsen till hennes tomt, så får hon fan jubba litta mer om hon ska ta sig igenom vår infart!
Kärring!
Ska hon fortsätta gå genom vårt, får hon se till och skotta med i fortsättningen. Ha!

Sen iaf, mitt i allt skotande så stod Atlas där och glodde på mig. Han ahde fått tråkigt på altanen och hade hoppat.
Han är inte klok.
Jaha. Så han fick följa med när jag sen sågade veden. Han fick en egen pinne han låg och tuggade på.
Hjälpte inte att jag inte tog med mig honom sen när jag hade gått in med en back ved och skulle ut och hämta mer. Han kom efter mig igen. Nu har han nog fått in tekniken rätt bra iaf efter idag.

Lagom när jag kom in och va klar, så vaknade både Ninni och Lillan. =)

Senare kom Jocke. Han fick skottat resten. Nu är det skottat rakt igenom så man kan köra här ordentligt med bilar och gå utan att få ett träningspass =)

Toast blev det sen. Med ost och Jockes köttfärrssås. Mmmm!!!

Lite mys och sen fick Ninni hoppa i säng.

Nu ska vi chilla =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0