Ute-frukost

Idag ville inte Ninni riktigt koppla av och vila sin morgonvila, så då hoppade vi helt enkelt över den.
Blev ett mysigt bad med Pappsen undertiden som jag gjorde iordning frukosten. Den packades ner och när vi alla sen va pålkädda och klara, så gick vi ner till hundrastplatsen.
Vi åt vår frukost där och visst smakade det lite bättre för att det va ute. I skogen hade det nog smakat ännu bättre. Får bli en annan dag =)

Sen gick vi hem efter nån timma, alla vilade och det blev en lång vila =)

Lite väl lång, för vi blev lite sena upp till mamma. Hon fyller år idag, så fika där bjöds det på =)
Sen åkte Jocke iväg med David, hjälpte honom med båten och sånt.
Jag och Ninni stannade så hon hann träffa moster Russi och kusin Alex med.

Vi pratade lite om ifall vi skulle bege oss ut och sätta oss och kolla djuren ikväll i det nya tornet. Men mormor kände sig lite trött, så hon orkade inte ta sig an Ninni ikväll. Så jag och Ninni skulle senare bege oss hemåt, packad in oss i bilen och skulle köra.
Kom ingenstans. Biljävel!!
Där är nåt glapp med nån säkring och det hjälper om man rycker lite i den, så startar bilen. Men inte nu.
Så irriterad jag blev...gick upp med Ninni till mormor igen, ringde Jocke och sa att han kunde hämta bil och hundar sen.
Sen gick jag och Ninni hem.

Ninni vilade inte sen i eftermiddag, så hon va så trött nät vi kom hem. Men jag höll henne vaken lite iaf, men det blev en halvtimme tidigare i säng idag.

Jocke kom och han åkte igen, han och David stack ut och jaga ist ikväll. Så får se när han kommer hem.

Imorgon får vi väl se hur det ser ut...om vi får ner askan från vulkanutbrottet hit till oss.
Vad som händer imorgon vet jag inte, men som vanligt så hoppas jag på fint väder så vi kan vi ute =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0