Snabb update!

Ja, det är ju min jobbehelg, så det är vad som står på schemat idag med. Ska inte glöma kakorna idag!! Gott till kaffet är ett mådte när man är på jobb =)

I fredags va Mange här, Jocke va iväg på jakt, så sallskapet va välkommet =)
Vi bakade jag och Mange. Det blev fler delikatobolla, mindre denna gång och goda blev de =) Vilket team vi va!
En trevlig kväll, med kaffe kakor och snack och Mange visade sitt framtida hus! Jag bokade att vi ska få bygga en sommarstuga i trädgården =)

Ja, sen igår va det ju jobboch det va roligt, lagom att göra och härlig atmosfär som vanligt =)
Men jag blev trött rätt fort efter att jag kommit hem och ätit lite mackor, så jag gick och la mig rätt tidigt. Men Mange och Jocke kollade klart på dokumentären iaf =)

Jocke har har precis kört iväg och ska fixa på åteln, de ska jaga imorgon kväll. Hoppas nu de kan få ett vildsvin snart!!
Ninni ska till mormor imorgon, tror jag iaf, jag ska ringa henne sen. Blit nån timme, jag ska hämta henne sen när jag kommer från jobb.

Ninni har iaf 3 tänder på gång nu, två nere och en kindtand. Två till uppe har redan kommit, så nu har hon snart 9 fina små tänder =)
Maten har hon börjat småluras med. Ena dagen vill hon inte äta det vi lagat, men det kan slinka ner hur bra som helst dagen efter. Äter mindre ena portionen och mer en annan. Så den perioden är kommen =)
Och testa, det ska hon göra, se hur långt man kan gå innan mamma och pappa blir arga. Skruttunge =)
Klättra är hon en liten jäkel på och springer gör hon snart. Ibland kommer det några snabba små steg.
Hon är så söt när hon själv säget till att hon vill gå och vila. Då går hon in till sängen, hämtar napp och snutte och kommer och visar att nu är jag trött =)
Plocka undan efter sig är hon hur duktig som helst på och torka upp något om det behövs, ja det ska man ju göra.
Hämta papper från toaletten (gärna halva rullen....) och torka upp något eller torka näsan, sen ska det om det int ska kastas i papperskorgen, kastas i toalettstolen och sen ska det spolas =)
Härliga tjejen!! =)

Sen en sak, hur kul som helst som hon lärt sig det handlar om MFF!! =)
Sager vi MFF eller Malmö FF, så sträcker hon upp armarna för att heja. Säger vi sen Helsingborg, ja då stoppar hon fingrarna i munnen!! =) Blä!
HAHAHA!
Duktig tjej!
Har tyvärr inte möljigheten att spela in det, men jag jobbar på det, ska låna hem vår galme kamera och filma henne, så ska ni få se! =)

Nej, nu är det frukost tajm för mig och Ninni, vi hörs!
Ha en bra helg!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0