Påskfirandet...

...Ja, det hölls ju ute hos Skogstrollen =)
Vi va där vid 2 och det va egentligen full rulle för Ninnis del direkt =)
Faster Maria och Danny med kussarna kom med och då hade Ninni att göra, bus och lek och allt!
Vi käkade god middag efter lite kaffe och snacka och efter maten fick barnen påskägg. Lyckliga ungar öppnade sina ägg och Ninni har lärt sig vad de innehåller =)
När hon öppnade sitt, så slet hon bort de fina kkläderna hon fick och letade rätt på chokladet!! =)
En sort hon har fått där innan kände hon igen direkt och ville öppna, så efterrätt fixad =)
Tack så jätte mycket!!

Vi förflyttade oss in i vardagsrummet och slog oss ner, alla nog lite halvslöa efter maten, utom barnen =)
Det serverades kaffe, rullsårta och tårta. Så gott!!

Tyvärr glömde jag kameran. Som Jocke sa till mig härom dagen, så har jag blivit dålig på att ta bilder och jag håller med... Får bli skärpning på den fronten!
Påskafton och allt...

Men Ninni va fint påsk-klädd i en gul fin kläning med vita blommor på och en skarfs på huvudet =)

Alla barnen lekte och hade sig och klockan tickade fort. Vi packade ihop oss och körde mot Hörby iigen och då va klockan över 18-nånting.

Hemma i Hörby igen, så lämnade vi Ninni en stund hos mormor och jag fick följa med och fodra grisarna, va ju spännande att se om de gillat de små bullar som jag och Jocke bakat till dem =)
Det hade de!
Klara där, så hämatade jag Ninni när Jocke tog en runda med hundarna och samma visa som dagen innan. Lite bus och mys med Pappsen innan det va sängen för Ninni. =)

Mange kom sen igår kväll, trevligt! Film och snack och jag somnade till en stund, va jätte trött. Men vaknade innan filmen slogs på, så jag såg iaf den! =)

Lite sovmorgon fick vi minsann idag, gårdagen fick Ninni riktigt trött och klockan hade passerat en bit över 7 innan dagen startade.
Nu vilar Ninni och Jocke kommer nog snart tillbaka efter dagens fodring av grisarna. Då är det frukost för vår del som väntar, ägg och bull frukost gäller idag!! =)

Jocke ska ju jobba idag och jag och Ninni ska ha en hemmadag. Städa lite och så.

Hoppas ni hade en bra påsk!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0