Mulen morgon

Det ser mulet och tråkigt ut på väderfronten, så vi kommer nog bli inne idag. Inte superkul kanske, hade varit skönt att komma ut lite, men vi får se vad vi kan sysselsätta oss med inomhus idag.
Ska kolla rundor lite och se om vi kan baka något idag.
Nu har jag ju snart checkat av allt jag egentligen hade tänkt göra i helgen som gick, så baka vi idag är allt gjort =)

Sitter fortfarande och bobbar mig över att gitarren gått sönder. Der är en skruv som är bryten, så laga den är nog inte så lätt.
Jocke tyckte jag skulle kasta den....mmm, får väl göra det. Men inget kul alls. Vill ha en ny!
Och då ska det va en med smal hals, så kan jag kanske börja spela ackord ordentligt med. Har haft så svårt för att nå runt bra om denna halsen...har inte så så långa fingrar =)

Så, en gitarr med smal hals står nu överst på min önskellista! =)

Jocke har redan gett sig av. Han ska hjälpa David med lite saker och de ska fixa med åteln med sen.
Han va ju och jagade igår. De hade sett gris, men de hade inte kommit fram ordentligt.
Se om de sticker ut ikväll igen.
Men de fick iaf hjälpa till med ett eftersök, en de känner hade fått en gris och ett litet tag efter att Jocke kommit hem, for han iväg och hämtade David efter att han ringt och de fick sökt upp grisen =)

Nu ska jag se om jag hittar nåt jag och Ninni kan baka, så kan vi göra det efter att vi har ätit frukost kanske =)

Skruttan har börjat bli lite förkyld, näsan rinner och Jocke är med likadan, så det är bara att hoppas på att det inte blir värre.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0