Fint väder och bakning

Solen skiner idag och det tycker vi om!!!

Ninni va inte snäll i morse, hon väckte oss klockan 6!!
Hon fick sin välling och sen trodde jag att hon kanske kunde somna om igen. Jag gick och la mig ochundarna va så snälla och gjorde det samma.
Men Ninni fick en host attack och sen va det kört. Då började hon babbla och vi gick upp.

Hon va uppe ett tag, sen kom hon lite ledsen från sovrummet. Hon hade nog klämt sig i hundburen. Vi blåste lite på handen och sen va det bra igen. Men hon va trött och visade att hon ville ha napp och sutte som låg i vår säng och hon gick och vilade.

Igår kom morfar och hälsade på. Han har haft lite ångest att han inte träffat Ninni på ett tag. Men han har kommit hem så sent från jobbet om dagarna och han va precis på en minisemester.
Men igår slutade han tidigare och kom hit. Han hade med sig några kakor/kex/våffelliknande...ja jag vet inte riktigt. Men fy vad goda de va!!!!!
Det tyckte vi alla och han hade som tur är med sig en påse, så vi har att mumsa på =)

Jocke gjorde så god mat igår. STEK!!
Mmmmmm!
Steken bäddades med potatis, lök och morötter runtom och ja, gott!!

Sen va Jocke sugen på Delikato-negebollar. Så blockchoklad köpte han och sen på kvällen ställde jag mig och gjorde dem. Men shit va stora de blev!! Haha!
Men goda, mycket goda och jag ska faktiskt baka idag med.
Jag ska baka lite åt Åsa, så när jag ändå är igång blir det nog lite fler Delikato-bollar med =)
Fast lite mindre, så blir det lite fler med =)

Annrs idag?
Tja, om inget annat så ska vi väl iaf ta oss ut idag. Va ju så tråkigt väder igår, så vi va bara hemma =)
Kanske blir en kaffe med Salle med idag. =)

Hoppas ni får en bra dag!!




Kommentarer
Postat av: Emilie- Mamma till Liam

det är visst 3dagarsfebern han har nu...utslagen börjar komma på kroppen nu...hoppas det inte är någon fara att ut och shoppa med honom när han har utslag.

du får lägga ut lite bilder på det du bakar, du bakar ju ganska ofta så ut med bilder på läckerheterna =)

2010-04-22 @ 11:19:11
URL: http://grese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0