Älskade måndag!

Ja, måndagen kom och skönt att vakna och veta att vi är lediga båda två.

Förmiddagen va lugn och när Ninni vilat sin förmiddagsvila, åt vi frukost och sen körde vi ut till Skogstrollen!

Solen sken och ännu finare tycker man att vädret är när man är där ute mitt i skogen! Underbart!!

När vi kom dit så va det inte bara farfar och Ann som Ninni fick träffa, faster Maria och kussarna va med där, så fullt ös direkt =)
Vi va ute hela eftermidagen, helt underbart!!
Vi drack kaffe och senare, efter att Maria och barnen åkt, så fick Jocke ett ryck. Han städade och tvättade bilen! Det behövdes och nu är den fin!!
Jag satt och njöt av solen och lugnet ute på landet. Jag skulle egentligen tvätta rutorna...men Ann hann komma tillbaka och korvarna hann bli klara lagom tills Jocke va klar, så då va det mat istället och rutorna får vänta. Och då ska jag ta allt på insidan som kan torkas av med, för det behövs det med =)

Ninni vaknade med lagom till maten, hon hade lyckats somna en liten stund, sova ute är ju kanon! =)

Efter maten, bätta och belåtna, så började vi anrunda dagen, packa in sakerna i bilen och David och Ulrika kom och hämtade Jocke. De ska göra klart tornet idag, nästan iaf, hoppas det går bra för dem! Han är fortfarande iväg =)

Efter att jag fått ricka lite på säkringarna i bilen, så kom jag med iväg. Bilen bråkar lite ibland och vill inte starta...

På vägen hem, så körde jag inom och hälsade på Mange lite snabbt och snackade lite.
Tänkte att när jag ändå har vägen förbi och ingen tid att passa, så tar jag ett litet stopp där med. Ninni satt och snackade lite hon med och flinade när hon kastde iväg sin telefon gång på gång =)

Sen kom vi hem, vi tittade igenom reklamen som fanns i lådan tillsammans och sen blev det välling och sängen, vilket hon absolut inte hade något emot. Hon har ju inte sovit så mycket idag =)

Jag ska bara sitta här i soffan och ta det chill nu, bläddra bland tv-kanalerna och bara va =)

Undra vad som händer imorgon... =)

Tack alla jag träffat idag för en kanondag!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0