Städ och tvätt

Idag har det varit fart sedan vi gick upp vid 8-tiden. När Ninni va klar med morgonfixandet och va mätt i magen och vi föräldrar hade fått i oss en kopp kaffe så satte vi igång.
Jag hade visserligen redan diskat under tiden kaffet puttrade klart. Men Jocke gick ut med Atlas och körde och handlade lite och då dammsugade jag och sen städade jag toaletten, när Jocke kom tillbaka va det ner i tvättstugan som gällde...vi har samlat på oss en hel del tvätt och när vi har sorterat med bland kläderna så har det tillkommit en del till.
När vi varit nere i tvättstugan så åt jag och Jocke frukost och Ninni vilade en stund.
När Ninni vaknat igen så gick jag ner och fixade lite med tvätten och sen körde vi och tog en kaffe med Salle innan de for iväg.
Jag har fortsatt med tvätten och hade tänkt vila en stund med Ninni, men det hann jag inte. Hon vilade och jag vek färdig tvätt och fixade lite och nu har snuttan vaknat igen.
Jag får va med på nästa tur ist då =)

Jag hade egentligen tänkt köra en sväng till Höör idag, pappa sa att där skulle va en stor loppis som en vi känner lite håller i, men jag jar lite annat att göra känner jag så får se om jag tar en tur dit imorgon ist. Man vet ju aldrig, man kanske kan hitta nåt spännande till en billig peng =)

Sen igår, så bestämde jag mig för att chansa. Jag ska medverka i en fototävling!!
Jag älskar ju att ta foto och har tusentals...jag är inget proffs, definitivt inte!
Men kul att få visa upp och se om där är något som andra tycker om nåt foto.
Det hela är indelat i tre kategorier. Människor, Klimatförändringar och Platser. Jag känner mig inte riktigt säker på Klimatförändringskategorin, för det finna mycket man skulle kunna ha med där och det är bilder jag inte har. Så jag ska ha med min kameran idag när jag kör till Vollsjö och se om jag hittar något bra på vägen =)
Men när jag verkligen har bestämt mig för vilka bilder jag ska skicka in, så ska ni få se dem med.
Nu har jag sladd till kameran, så ni ska få en del bilder i vilket fall som, ni har ju varit utan ett tag, men jag får se om jag hinner idag, annars får det bli imorgon.

Nu ska jag och Ninni fika lite =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0