Vill måla!!

Nu är det faktiskt mitten av veckan tycker jag...och vi skulle få målarsakerna i början av veckan...jag vill ju få målat så vi kan börja inreda ett hem!!!
Har vi inte hört något, så ska jag ringa hyresvärden imorgon.

Igår va vi och städade ett släp som Jocke och David använt när de slaktade, annars va vi bara hemma och tog det chill. Spelade lite Fifa, vilade tillsammans (vilket jag inte kan få nog av, att vila tillsammans hela familjen samlade under samma täcke, mysigt värre!) Jocke gjorde sin underbart goda stek, fullpoppad med vitlök och det va en allmänt mysig och lugn dag.
Ninni tyckte pappas middag va supergod och blev rasande när det inte fanns mer på tallriken. Men egentligen va hon nog mätt, för när jag fixade lite mer från min tallrik, så kom hon på annat att göra =)
Hon klättrar överallt lillsnuttan och går längs t.ex soffryggen. Ska helst komma upp på soffryggskanten och gärna hänga ner över kanten med och klappa Atlas om han ligger där. Det fick hon för sig igår morse, men hon kunde ju inte riktigt nå honom, så det slutade med att hon kastade ner nappen till honom. Till nytta? Ingen aning. Dumma hund som va för långt borta kanske?
"Pappa" kan hon säga ordentligt nu, men helst inte om hon själv inte känner för det.
"Mamma"...ja min mamma har hört henne säga det och nån gång har jag väl själv hört något, men jag räknar inte det. Men hon närmar sig det hörs iaf =) Men hon är mer för ljud som börjar på "B" eller "P".
En linslus, ja det är hon verkligen och ni ska få bilder både på Ninni och från släktträffen, men jag har klantat mig lite och har kastat en mapp som jag just nu inte hittar...så jag får gå igenom bajsburken som den heter och leta fram allt...så lite försening, men det kommer!

Atlas har blivit lite lugnare nu, han är inte lika gollig så hormonerna börjar väl lugna sig lite. Skönt.

Jag har hittat något jag vill ha, men jag får vänta till arbetarna är där. Det är så att de river ett hus och jag skulle vilja ha lite av reglarna till att göra en ram av. Om det går vill säga, men jag har en idé jag måste få testa.
Fotottävlingen jag va med i gick inte så bra. Jag har ju inte några större förhoppningar, men kul att medverka och jag har röstat på de foto jag tycker ska vinna. Vilka foto där!!

Nu vill nog Ninni ha lite fika och jag ska se om jag får upp Jocke som fortfarande ligger kvar... =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0