Tjuvstart

Idag innan vi körde ner till pizzerian, så skulle vi bortom så att Jocke kunde lägga ut mat till vildsvinen. Sllt gick bra tills vi kom dit...sen satte vi oss med bilen!
Vi kom ingenstans och blev tvugna att ringa till David som fick komma och dra loss bilen. Lagom lerigt va där ju och bilen smälte in i omgivningen efter allt som skvätte =)
David och Ulrika har köpt en hund till. En söt och så liten rackare!! David hade med sig den när han kom och jag fick mysa lite med den under tiden de fixade med bilen. Jag satte ner den lilla snäckan i gräset och en vanlig grästuss va ju större!! Haha.
Men det är visst en tuff och lite galen krabat. En Tysk Jaktterrier. Jag visste inte va det va för nån innan, men jag har fått reda på att det rätt crazy hundar. Men söt iaf =)

Efter att ha varit på pizerian, fått god mat i magen så körde jag och Ninni för att hälsa på mormor ordentligt. Ninni va gladfis och det va skönt att sitta och snacka med mamma i lugn och ro, det va ett litet tag sen.
Moster Marjo och lillkusin Alex kom med och fikade med oss och Ninni är så glad för kusin Alex. Följer efter honom när han springer rundor (så gott hon kan iaf) och tittar på TV med honom =)

Jag blev så trött och slö, så det tog nog en halvtimme extra innan jag tummen ur hålet för att packa ihop oss och bege oss hem.
Men väl hemma, så kom jag igång...med julpynt!! =)
Vi tjuvstartar lite, för vi kommer inte hinna sen i helgen, för vi jobbar båda två.
Ninni hjälpte mig och vi satte upp adventsljusstakarna och hängde upp en stjärna. Sen blev hon så trött så hon fick vällingen och sen däckade hon =)
Jag fick stryka julgardinerna och sen hängde jag upp dem. Nu är det iaf lite pyntat här, Jocke ska hänga upp lite glitter när han kommer hem, sen får det komma upp mer pynt efterhand som vi närmar oss jul =)

Faktiskt, så är detta första julen på några år då jag verkligen känner för julen. Jag uppskattar den och har den där mysiga känslan i kroppen. Det va ett tag sen och det är skönt att den är tillbaka. Förra året va det ju lite rörigt och jobbigt med tanke på att Ninni låg inne på Neoavd.
Men nu närmar sig Ninnis första riktiga jul och som jag längtar efter att få se hennes reaktion av julgran, alla lampor, allt pynt, julklappar och allt! =)

Hihi, på söndag får vi hem en av Ninnis presenter!! =) Ni får se vad det är sen =)

Nu kommer nog snart Babe hem =)

Hörs!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0