Ingen sovmorgon

Klockan va halv 9 och då vaknade jag av att mamma ringde. Det va den sovmorgonen det...men mamma hade börjat känna sig lite kass och svag, så hon tyckte inte det kändes rätt att ha Ninni.
Håller med och jag satte mig i bilen och körde och hämtade henne.
Hon la sig och vilade sen när vi kommit hem och hon och Jocke har sovit gott till nu =)

Jocke har redan varit upp tidigt innan i morse, han skulle iväg och jaga, men han som har marken hade tydligen inte vaknat för han kom inte, så Jocke kom upp i onödan. Ingen jakt idag.

Jag fick finfina blommor igår!! =)
Ja, ugnefär en gång i månaden kommer Jocke hem med blommor till mig. Man blir bara så glad och de är ju så fina. Jag älskar liljor!
Mög för allt snack om att det är begravningblommor, lägg gammalt snack på hyllan och förnya er. Jag kommer ihåg sånt snack vi hade när jag gick i skolan och vi skulle använda liljor i nåt arbete. Likadant med vita blommor...
Visst att det länge har använts som begravningblommor och man fortfarande gör det, men man bahöver inte begränsa vackra blommor för det.

Ja håll i er!!!
NINNI HAR TAGIT SINA FÖRASTA STEG!!
Igår, två steg från Jocke till en låda!
Och sen två små snabba steg från Jocke till mig!

Hon är jätte ju jätteduktig vår lilla ängel! =)
Jag kände små tårar som brände lite, men jag höll igen dem bra, kan ju inte böla hur som helst =)
Hon går ju mycket nu längst med alla saker hon kan och hon går om man håller henne i en hand, hon och Jocke gick en liten sväng så nu i storarummet =)
Duktiga duktiga tjej!!
Som farmor sa, hon går vid jul. Om inte innan kanske =)

Nu ska vi köra och lämna Ninni till farmor!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0