Hallfint =)

Ninni somnade och jag började maskera inför målningen...ja vad ska man säga om det...jag börjar iaf bli en jävel på att maskera men fan vad drygt det är!!
Sen öppnade jag en kall och go öl och började måla =)
Nederkanterna och runt dörrarna, väggarna och taket tar Jocke.

"Det va roligare när man drack öl"
Det är vad Jocke sa igår när han kom hem från jakten (som inte blev jakt, utan inskjuning av ett gevär) och fick måla den tredje och sista gången på väggarna.
Han drack ju öl när jag hade lämnat Ninni hos mormor. Här stod han och målade, lyssnade på musik och drack öl.
Detta skulle bli en dryck att inta när han kommer hem och David kommer fick jag reda på innan ikväll.
Ja, jag är inte den som är den...jag kunde ju inte dricka nån öl igår, och om det nu skulle va roligare med öl, så kommer jag väl ha skitroligt här sen =)

Jag hoppas att inget går sönder idag iaf.
Jocke flyttade bort möblerna igår och när han skulle flytta soffbordet till sovrummet så hörde jag ett brak och sen en massa svordomar i arg ton.
Bordsskivan, "hyllan" så att säga, den hade kasat och knäckt benen...
Sen fick Jocke ett litet utbrott över den kassa kvalitéten och bordet fick en extra omgång.
Ja det va inget superbord vi köpt, men nu stod vi utan bord...!!

Men Jocke-fixare löste detta sen. Han meckade ihop ett bord av två högtalare som han ka på varandra för att få allt i rätt höjd och sen använde han orginalbordsskivan.
Det blev faktiskt skitbra. Och vi har ett bord sålänge =)

Nu ska jag fortsätta, färgen har nog torkat så pass att jag kan måla över =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0