Vilken soppa

I söndags kom Micke hit en sväng, det va längesen vi träffade honom nu. Jocke har knappt pratat med honom sedan de slutade på jobbet. Men han kom hit och vi satt alla ute i solen och drack kaffe och sen spelade vi ett kortspel...ett väldigt speciellt sådant med. Det kallades för pain vilket passa väldigt bra, för man fick ont, haha.
Nåja.
Det va ju fotboll och MFF mötte denna gången Djurgården. Vi va laddade och hoppades givetvis på att måltorkan skulle va över. Jocke tippade på 2-0, vilket inte blev rätt men vinst blev det och huga va bra!!!
Efter fotbollen körde vi in till Hörby och det va ju middag hos mormor som blir lika glad varje gång hon träffar sin lilla "blomma" Ninni =)
Iband går det inte att kommunicera med mamma när hon pratar med Ninni, hon är i deras egen lilla värld =)
Det blev ugnsstekt falukorv med mos och det va gott, ett tag sen vi åt potatismos nu och det gäller ju att passa på nu innan nypoatisen tar över. Fast jag längtar tills de kommer, så gott det är!!
Marjo och Alex kom upp de med för att hälsa på =)

Jocke skulle iväg till Micke sen för att hjälpa honom med en bil, så jag och Alex körde och lämnade honom. Ninni stannade kvar hos mormor och moster Marjo.
Först hämtade vi ett par skor som Alex haft när han va liten som han tyckte att Ninni skulle få av honom och han fick en peng med sig så vi kunde köpa en glass på vägen hem sen igen.

Vi kom ut till Micke och han hade en dunk bensin till oss, så vi tankade på den så att vi kunde köra hem igen.
Allt va klart och jag och Alex begav oss hemåt.
Men bara efter att jag hade kört en liten bit, så började bilen bete sig konstig, för att sen börja plöddra och till slut dö.
Va fan, tänkte jag. Inga pengar på min mobil, men kunde skicka mess, så iväg med ett till Jocke för att be honom ringa upp mig.
Han och Micke kom och checkade läget.
Det visade sig, vilke Jocke hade misstänkt när han tankade på bilen, att bensinen inte va bra. Antagligen hade inte dunken varit helt tät eller nåt, så att besinen hade dunstat och vi hade nu vatten i tanken.
De tog en slang och fixade och jag satt och kirrade, det fick bli att pumapa ut den dåliga bensinen. Alltihop. 25 liter!!
Det tog sin lilla tid, Alex kollade lite vad Jocke och Micke gjorde, annars satt han i bilen och värmde sig och pratade med mig.
Jag vill ha min glass nu, sa han till mig.
Ja, vi är snart klara, så ska vi köra raka vägen och köpa glass.
Detta är dygt.
Ja, jag vet, men det är inte så mycket vi kan göra
Nä.
Efter en stund sa han men ett litet filurligt leende
Jag börjar snart gå.
Nä, det kan du ju inte göra, vi är snart klara. Hoppas det inte det händer igen bara, för då får vi kanske gå.
Vi höll båda humöret uppe och såg allt som en liten gjej istället för ett problem.
Bensinen blev tömd och de tankade på ny.
Tack och hej, nu kör vi hem.
Vi körde på och hade precis bläddrat fram till en låt som Alex ville höra, när jag kände att bilen började bete sig konstigt igen.
Happ, vi kom en lite längre bit denna gången, men sen ville inte bilen som jag ville och den började liksom hoppa.
Jag svor och blev arg.
Ännu argare blev jag när jag kom på att under tiden vi hade klöddat med bilen precis innan, så hade jag fått ett mess från Halebop om att min fria sms-period va slut!
Jag stannade bilen vid kanten och gick och knackade på huset intill. Ingen hemma.
Tog med mig Alex och gick ner till nästa hus en bit in på en väg. De va ute och snälla va de som lät mig låna telefonen så att jag kunde ringa till Jocke igen...han sa att de skulle komma, jag tackade för lånet av telefonen och jag och Alex gick tillbaka till bilen.
När vi kom tillbaka till bilen påpekade Alex att nu hade han minsann gått vad det räckte för en söndag.
Ok =)
Vi satte oss i bilen och det tog inte lång tid innan Alex började bli uttråkad. Jocke ringde och sa att de skulle köra in till Löberöd för att ta tanka. Ok, inga problem.
Jag och alex fick roa oss på bästa sätt och hittade våra kom-radior. Så vi satt i bilen båda två och pratade med varandra genom dem =)
Sen hittade han vår lilla mini-julbock. Så då blev det att vi lekte "Fågel? Fisk? eller mittemellan?" med den.
Nu ringde Jocke och sa att de hade tagit ut pengar, med fick köra till Dala för att tanka. Happ, bara att leka vidare.
Det kom en man på en moppe och han stannade för att fråga om vi behövde hjälp. Jag sa att den va på väg och han brummade vidare. Snällt att fråga iaf, det va allt annat än vad de gjorde som bodde i huset jag knackade på först. För de kom hem på sin motorcykel, men de besvarade sig minsann inte att fråga något...

Ja,  tiden den tickade och sen kom Jocke och Micke. Jocke hade ringt till Marjo och berättat och hon hade bara skrattat. Jag började skruva lite på mig innan vi kom iväg, för klockan började bli mycket och Ninni det skulle sen bli dags för Ninni att äta...
Det fick bli samma visa en gång till, tömma ut bensinen. Allt vatten hade väl inte kommit ut eller nåt, jag frågade inte, men vatten va där iaf men det va ju inte så mycket som hade blivit påtankat denna gången, så det tog inte så hemskt lång tid.
Åter igen i med ny bensin och nu skulle det ju absolut inte kunna va något fel med tanke på att de precis hade tankat dunkarna.
De sa till mig att tanka lite till när jag kom till Hörby och att jag skulle hälla på K-sprit. Så iväg kom jag och Alex och Jocke och Micke kunde påbörja det de skulle.
Vi kom till Hörby och gjorde vad vi skulle och Alex fick sin glass. Sen va det inga problem med bilen och skönt va det, hade det hänt en gång till på vägen till Hörby, ja då hade jag nog fått ett smärre utbrott tror jag. Hade nog bett syrran komma och hämta oss.
Jag kom upp till mamma och där satt en hungrig Ninni som blev så glad när jag kom. All min irritation försvann på ett kick när jag blev bemött av hennes underbara leende =)
Hon åt och jag gick och tog en dusch innan vi körde hem.

En klöddig kväll blev det, vilken soppa (hahaha) men jag fick ju om inget annat lite extratid med Alex =)





Kommentarer
Postat av: Johanna

Aj aj, vilken sits =)



Ja hade varit arg som satan och nog inte alls så lugn som dig, HATAR den där jäkla Murphy =)



Tur du hade Alex med dig iaf så du slapp sitta där själv å bara titta =)

2009-05-12 @ 09:24:30
Postat av: JENNIE

Vilken röra tur att allt gick bra, brukar va så för mig när man ska va lite ekonomisk så blir allt mycke dyrare!! Sköt om er kram Jennie

2009-05-12 @ 10:34:24
Postat av: ...

Att det är lågkonjunktur förstår eftersom varken du eller din man jobbar. Men att det är så illa att bensinbolagen börjar blanda ut sin soppa då är det riktigt illa ställt med Sverige. =)

2009-05-12 @ 21:54:01
Postat av: Annamin

Jo vilken kväll det blev =)



Hmm...sen att varken jag eller Jocke jobbar...stämmer kanske inte helt 100 med att det beror på lågkonjunktur i vårt lilla land.

Jag går mammaledig men kan jobba när jag vill och hur mycket jag vill.

Jocke är pappaledig men kan med jobba röven av sig om han vill det.

Men vi har ju valt att lägga denna sommaren iaf på familjen. Härligt att kunna välja hur mycket man vill jobba, slippa tvånget och slaveriet och ändå ha pengar över.

=)

2009-05-13 @ 01:11:54
Postat av: JENNIE

Vilka kommentarer det finns!! Det handla om bensin INTE arbete. Tycker det är härligt att höra människor som väljer att va med sin familj framför en massa pengar o lyx!! Tiden nu när ninni e liten får man ju aldrig tillbaka så njut av tiden tillsammans som familj :-)Sen kan man väl våga stå för sina kommentarer också eller? Hoppas vi kan ses snart o ta en fika. Kram Jennie

2009-05-13 @ 07:39:53
Postat av: Annamin

Haha, ja du har rätt Jennie, men så är det överallt. Vissa folk hänger upp sig på saker och ting och tar den chans de får för att få sagt något, även om det kanske inte har med inlägget direkt att och göra. Men alla får säga sitt och det tråkiga är väl isf att de inte bara ställer en fråga och tycker att något är fel, så kan de få svar som de kanske förstår med tanke på att de inte verkar ha gjort det än.

Klart vi får ses, kan ju se om värmen kommer nu igen så kan vi ju ta en fika i solen =)

Kram på er.

2009-05-13 @ 08:39:53
Postat av: Joachim Lack

Jobba e överskattat! Vara i DE storas hamster hjul är ju absolut inget för mig. Har fått nock! Men man kan göra cash på andra sätt bra eller dåliga det e bara till att välja och vraka.



Ne SLACKER FOR THE WIN!

2009-05-13 @ 22:24:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0